به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی آزادی روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی استان در سنندج اظهار داشت: امسال در مجموع امسال نسبت سال گذشته میزان جرایم اتفاق افتاده در فضای مجازی بشدت افزایش پیدا کرده ضمن اینکه میزان کشفیات نیز با افزایش مواجه شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 48 درصد جرایم فضای مجازی اخلاقی بود، گفت: امسال تعداد این جرایم به 33 درصد کاهش پیدا کرده است، ضمن اینکه جرایم مالی افزایش یافته و به 52 درصد رسیده و سایر جرایم نیز 52 درصد است.
فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد: در زمینه مقابله با جرایم فضای مجازی برنامه ریزی های لازم انجام شده و این مساله با شدت پیگیری می شود و تلاش می کنیم مجرمان به سزای اعمل خود برسند.
وی به قاچاق دام اشاره کرد و گفت: سال گذشته سه هزار و 563 راس دام در استان کشف شد که امسال این تعداد به 6هزار و 888راس رسیده و با افزایش 100 درصدی روبرو شده ایم.
سردار آزادی اظهار داشت: قبلا خلاء قانونی در این زمینه وجود داشت اما برطرف شده و به شدت با افزایش بیشتر قیمت گوشت برخورد می شود، ضمن اینکه بحث قاچاق یک طرف قضیه است که تاثیر آنچنانی ندارد اما اقدامات لازم انجام می شود.
وی افزود: در رابطه با مواد مخدر امسال تمرکز بر افراد معتاد و خرده فروشان بود و تمرکز بر افراد قاچاقچی 76 درصد کاهش پیدا کرده است و تعداد دستگیری قاچاقچیان از 437 نفر در سال گذشته به 106 نفر در سال جاری رسید.
فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به افزایش 56 درصدی دستگیری خرده فروشان در سال جاری اظهار داشت: در زمینه دستگیری معتادان نیز نیز امسال با افزایش هفت درصدی مواجه شده ایم.
وی یادآور شد: در زمینه جمع آوری معتادین اگر زیرساخت های کمپ فراهم باشد نیروی انتظامی می تواند ظرف 48 ساعت تمام معتادان را جمع آوری کند.
سردار آزادی همچننی به بسته بودن بازارچه های مرزی اشاره کرد و گفت: ما هم خواهان بازش دن این بازارچه ها بوده و تلاش های لازم نیز در این زمینه انجا شده اما این موضوع مصوبه هیات دولت است که خود دولت باید آن را لغو کند و پیشنهادات لازم از طریق شورای توسعه غرب کشور، شمال غرب و توسعه امنیت پیدار به مرک ارائه شده سات.
در ادامه این جلسه نمایندگان شورای شهرهای مختلف استان به بیان مشکلات و موانع موجود در حوزه کاری خود پرداختند.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.