حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آرامش بهاری در راستای خدمات رسانی به مسافران نوروزی که در جوار بقاع متبرکه حضور می یابند برای هشتمین سال متوالی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرایی می شود.
وی افزود: در کردستان حدود 70 بقعه متبرکه و امامزاده وجود دارد که امسال 6 بقعه از این تعداد در شهرستان های سنندج، قروه و بیجار میزبان طرح آرامش بهاری هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: امامزاده هاجره خاتون(س) سنندج، قرآن متبرک نگل، امامزاده سید جلال الدین(ع) باباگرگر قروه، امامزادگان عبدالله (ع)، اسماعیل (ع) و محمد (ع)، و امامزاده پیرتاج در شهرستان بیجار میزبان این طرح هستند.
وی یکی از برنامه های جانبی طرح آرامش بهاری را برپایی خیمه های معرفت اعلام کرد و اظهار داشت: در این خیمه ها، غرفه های متنوعی از جمله مشاوره و پاسخگویی به شبهات توسط روحانیون مستقر، حجاب و عفاف، مشاوره وقف جدید، کودکان و غرفه اقتصاد مقاومتی دایر می شود.
حجت الاسلام نوروزی افزود: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند امسال برای زائران و مسافران نوروزی در جوار بقاع متبرکه استان همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری آغاز می شود و تا 14 فروردین ادامه دارد.
وی هدف از اجرای این طرح را تقویت باورهای دینی و فرهنگی، بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه و شناساندن امامزادگان و معرفی بقاع متبرکه به مسافران و زائران نوروزی اعلام کرد.
طرح آرامش بهاری سال گذشته در 15 امامزاده و بقعه متبرکه استان کردستان برگزار شده بود.
2 هزار و 50 مسجد و 70 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در کردستان وجود دارد.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.