سید کمال حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارتباط با دستاوردهای سفر رییس جمهور به عراق اظهار داشت: سفرکاری دکتر روحانی به عراق در این ایام از سال بیانگر وقوع اتفاقات مطلوبی به ویژه در ارتباطات اقتصادی بین دو کشور است.
وی با اشاره به اینکه عراق بازار خوب و بکری برای ایران است، اضافه کرد: هرچند بیشترین صادرات ایران به عراق انجام می شود ولی هنوز جایگاه واقعی خود در بازار این کشور را کسب نکرده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افزود: شرایط تحریم ظالمانه علیه ایران اسلامی که قرار شده تنگ تر شود با سفر رییس جمهور ، معاون رییس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در چند گذشته به عراق دیگر آنگونه باید و شاید اثربخش نیست.
حسینی گفت: سفر مسئولان ارشد کشورمان به عراق شرایط و فرصت مطلوبی به ویژه در حوزه اقتصادی برای طرفین بوجود خواهد آورد و در مجموع دستاوردی بُرد بُرد را به دنبال دارد.
وی اظهار داشت: قطعا از این پس وضعیت مناسبی هم برای تجار و سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق فراهم می شود که از این طریق آنها هم به اقتصاد منطقه خود و هم ایران کمک می کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج یادآورشد: هر چند بنظرم می بایست مدت ها پیش ایران رویکرد اقتصادی با عراق را در پیش می گرفت و ظرفیت موجود دراین کشور را مورد توجه قرار می داد.
حسینی اضافه کرد: حال سیاست اقتصادی کشور به گونه ای شده که دست اندر کاران به طور جدی تر پیگیرارتباطات با عراق و اقلیم کردستان شدند و این اقدام فرصت ارزشمندی برای توسعه مبادلات تجاری بین طرفین است.
وی با اشاره به وجود 230 کیلومتر مرز بین کردستان ایران و عراق گفت: وجود مرز رسمی باشماق، مرز سیرانبند و بازارچه های مرزی در کردستان ایران ظرفیتی برای توسعه صادرات و مبادلات مرزی بین 2 کشور است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج یادآورشد: تجار و بازرگانان و مرزنشیان کردستان می توانند نهایت استفاده را از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عراق کنند.
حسینی اظهار داشت: کردستان می تواند پل ارتباطی بین اقلیم کردستان عراق و دیگر استان های ایران اسلامی در مبادلات تجاری و صادرات باشد و از این طریق سهم عمده تجارت هم نصیب فعالان اقتصادی و مرزنشینان استان می شود.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روزهای 20 تا 22 اسفند ماه برای دیداری رسمی سه روزه به عراق سفر کرد.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.