در حالی که مسئولان استان کردستان موضوع مسمومیت شهروندان غروه‌ای را به عواملی نظیر آلودگی آب، سبزیجات آلوده و عفونت‌های تنفسی نسبت دهند، شمار مسمومان این شهر همچنان رو به افزایش است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، تعداد مسموم‌شدگان شهرستان قروه در حالی رو به افزایش است که مسئولان شهرستان و استانی این موضوع را به آلودگی سبزیجات آلوده و عفونت‌های تنفسی نسبت می‌دهند و با وجود گذشت یک هفته تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان درباره علت شیوع این مسمومیت اعلام نشده است.

بر اساس شنیده‌ها این مسمومیت‌ها که از یکشنبه گذشته 19 اسفند ماه آغاز شده تاکنون به 700 نفر رسیده هرچند هنوز آمار رسمی در این زمینه اعلام نشده است.
 
علی محمد مرادی نماینده مردم قره و دهگلان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: با گذشت چندین روز از موضوع مسمومیت مردم شهرستان قروه متاسفانه با بررسی‌های انجام شده هنوز علت مشخصی در این زمینه از سوی مسئولان مرتبط اعلام نشده است.

وی ادامه داد: اگر این مسمومیت به دلیل مصرف آب و غذا نبوده پس چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

مرادی ادامه داد: افزایش آمار مسمومیت مردم این شهرستان می رود تا تبدیل به بحران شود و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی افزود: امروز به وزارت بهداشت خواهم رفت تا موضوع را از طریق وزیر بهداشت پیگیری کنم.

این در حالی است که هوشنگ پیرفلاح رئیس شبکه بهداشت شهرستان قروه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: این اتفاق از نوزدهم اسفند ماه و با مراجعه تعدادی از افراد در سریش آباد که دچار تهوع و اسهال بودند به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان غروه آغاز شد.

وی افزود: بلافاصله از طریق کاشناسان مربوطه‌جهت پیگیری موضوع اقدام شد و اولین گام آلودگی آب منطقه مورد بررسی میکروبی قرار گرفت.

پیرفلاح ادامه داد: پس از اعلام نتایج آزمایشات هیچگونه آلودگی از سوی کارشناسان تایید نشد.

وی ادامه داد: در بررسی حال افراد مسموم شده مشخص شد آنان با سبزیجات غیرسالم که از استان‌های همدان، خوزستان و... به این شهرستان وارد می شود دچار مسمومیت شده اند.
 
مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان قروه علت مسمومیت مردم این شهرستان را به دلیل آلودگی گوشت‌های منجمد وارداتی تکذیب کرد و افزود: تمامی این گوشت‌ها مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته اند و تاکنون هیچ مورد آلوده ای گزارش نشده است.
 
وی ادامه داد: اغلب مسموم شدگان منطقه بعد از چند ساعت بستری بودن از مراکز درمانی ترخیص شدند و خوشبختانه تعداد افراد بستری رو به کاهش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.