به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب غلامی روز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ماه های اخیر گزارشات و اخباری مبنی بر خروج دارو از این شهرستان اعلام می شود که برای برخورد و جلوگیری با این موضوع نظارت بر داروخانه های مریوان تشدید شده است و در نظر داریم بر شدت آن افزوده شود.
وی افزود: در این راستا بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان با حضور در داروخانه ها فاکتورهای داروها را با نسخه پزشکان مورد بررسی قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را رصد و در صورت وجود تخلف یا عدم مطابقت، با خاطیان به شدت برخورد می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان یادآور شد: در این خصوص تذکرات لازم به داروخانه های سطح شهرستان داده شده است و جلساتی نیز با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان و مسئولان این شهرستان در فرمانداری مریوان برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است.
وی از نجات جان یک مادر باردار مریوانی خبر داد و گفت: یک مادرباردار در این شهرستان با تلاش یک تیم قوی از متخصصان و پزشکان حاذق با مدیریت سیامک واحدی رئیس علوم پزشکی کردستان پس از چهار ساعت تلاش گروه پزشکی از مرگ حتمی نجات یافت.
وی تاکید کرد: شهروندان هیچ گونه نگرانی از بابت ارائه خدمات پزشکی نداشته باشند و چنانچه در هر ساعت از شبانه روز مشکلی برای بیماری به ویژه مادران باردار به وجود بیاید، یک تیم قوی پزشکی با تمام توان و تلاش آمادگی لازم برای درمان و ارائه خدمات درمانی را دارند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان یادآور شد: با تلاش و همت مسئولین علوم پزشکی کردستان امسال سه مادر باردار از مرگ حتمی نجات یافتند که این مهم بیانگر افزایش و کیفیت خدمات پزشکی درمانی و امادگی تیم های پزشکی ماهر در سطح شهرستان و استان است.
وی گفت: آزمایشگاه شهرک هجرت تجهیز و مشغول ارائه خدمات به بیماران است و دیگر نیازی به حضور بیماران در آزمایشگاه های بیمارستان ها و آزمایشگاهای دیگر نیست.
غلامی افزود: اکنون مجوز ایجاد یک پایگاه بهداشتی درمانی در یکی از خیابان های مهم شهر مریوان از سوی دانشگاه علوم پزکشی استان صادر شده که در آینده ای نزدیک این مرکز افتتاح می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح ویژه نوروزی گفت: اکیپ سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمات به مراجعین و بیماران است و هیچ خدمتی در این مدت متوقف نمی شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان اضافه کرد: در طرح ویژه نوروزی امسال 22 بازرس بهداشت محیط با استفاده از تجهیزات پرتابل بازرسی و با بهره گیری از توان کارشناسان آزمایشگاه های آب و مواد غذایی سلامت شهروندان، مهمانان و مسافرین را تامین می کنند.
غلامی افزود: در اجرای این طرح بازرسان بهداشت محیط از کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن اقامتی و بین راهی، پارکها و فضاهای سبز بازرسی کرده و بهداشت آب، مواد غذایی و وضعیت ساختمانی مراکز و اماکن آنها در سطح شهر و روستا را کنترل می کنند.
وی تاکید کرد: با پیگیری های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان و در راستای توسعه اورژانس هوایی در استان کردستان پد ویژه نشست و برخاست بالگرد در بیمارستان بوعلی مریوان احداث و افتتاح شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان گفت: ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در استان کردستان خدمات تخصصی به بیماران نیازمند را در کوتاه‌ترین زمان در بیمارستان های مرکز استان فراهم کرده و این می تواند سبب ارتقای رضایتمندی مردم و کاهش عوارض حین اعزام بیمار شود.
در این شهرستان 2 بیمارستان، سه پایگاه فوریت پزشکی، 54 خانه بهداشت روستایی، 14 مرکز بهداشتی درمانی شهری، 17 پایگاه بهداشتی و یک پایگاه بهداشتی در مرکز باشماق و پنج آزمایشگاه در سطح این شهرستان آماده ارائه خدمات به مردم است.
شهرستان مریوان با 153 هزار نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.