محمد رشیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای جلوگیری از موازی سازی هماهنگی هایی با شهرداری صورت گرفته که برنامه ها در اماکن تاریخی هم برگزار شود که ابنیه های تاریخی و قدیمی هم به مردم بویژه گردشگران معرفی شود.
وی با بیان اینکه بازارهای سنتی سنندج ساماندهی شده است و اماکنی چون خانه مشیری و عمارت مشیردیوان هم آماده بازدید است افزود: عمارت خسروآباد به صورت ویژه در حال آماده سازی برای مراسمات نوروزی و جشن هایی است که قرار است برگزار شود.
رشیدی یادآور شد: عمارت آصف وزیری که به خانه کُرد معروف است نیز همچون گنجینه مردم شناسی مردم کُرد در کنار موزه سنندج(عمارت سالار سعید) آماده پذیرش گردشگران است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: برنامه هایی برای بازدید کودکان از اماکن تاریخی و یا اعزام کارشناسان میراث به مدارس برای آشنا کردن کودکان با این اماکن هم انجام می شود.
رشیدی تاکید کرد: از سازمان های مردم نهاد هم امسال کمک می گیریم و هر سازمان مردم نهادی که در هر حوزه ای فعال است اگر آمادگی داشته باشد در زمینه محافظت و معرفی اماکن تاریخی به ما یاری برساند دست کمک به سوی آن دراز می کنیم.
وی اضافه کرد: کردستان علاوه بر اماکن و ابنیه تاریخی دارای چندین قرآن تاریخی است که قدمت های هرکدام به چندسال قبل برمی گردد و جاذبه ای برای گردشگران محسوب می شود.
استان کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است، 872 اثر از این تعداد شامل 773 اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 56 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.