به گزارش خبرنگار ایرنا، شرمین شریفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح گلکاری بهاره از گل های بنفشه، همیشه بهار، مینا چمنی، ترنفل و شب بو که زیبایی خاصی دارند، استفاده می شود.
وی افزود: از تعداد 28 هزار جعبه گل و 15 هزار گلدان، 9 هزار جعبه گل و 2 هزار گلدان در سطح پارکهای شهرداری منطقه سه، سه هزار جعبه گل و 2 هزار گلدان صرف گلکاری حوزه ناحیه ویژه بهاران می شود.
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: هفت هزار جعبه و 2 هزار گلدان در سطح شهرداری منطقه2، هفت هزار جعبه گل و یک هزار گلدان در حوزه منطقه یک و همچنین 2 هزار جعبه گل و هشت هزار گلدان در محدوده کمربندی آبیدر کاشته می شود.
وی اظهار داشت: عملیات کاشت گل های فصلی متناسب با شرایط آب و هوایی در سطح بوستان ها، میادین، لچکی ها، بلوارها و کلیه فضاهای سبز شادابی خاصی به نما و منظر شهری می بخشد.
شریفی عنوان کرد: با توجه به زیبایی گلکاری در فصول مختلف، اثربخشی آن بر چهره شهر و تاثیرات مثبتی که در روحیه شهروندان دارد و در راستای زیباسازی پارکها هرساله انجام عملیات گلکاری در آستانه سال نو انجام می شود.
به گزارش ایرنا، گلکاری میادین و پارک های سطح شهر در ایام پایانی سال به منظور افزایش زیبایی بصری، ایجاد چشم انداز مناسب، ارتقای نما و منظر شهری و ایجاد روحیه نشاط و شادابی برای شهروندان و مسافران نوروزی اجرا می شود.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند است که این مقدار نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.