محمدحسین عباس آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استانی شدن انتخابات را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: اجرای صحیح این طرح و افزایش مشارکت مردم در انتخابات، نیازمند اتخاذ تدابیر و مطالعات جدی است.
وی از از ایرادهای وارده به استانی شدن انتخابات مجلس را نیز کاهش توجه نمایندگان به شهرستان ها و عدم پیگیری مسایل شهرستانی دانست.
عباس آبادی افزود: برگزار شدن انتخابات به شکل استانی، ممکن است رسیدگی به مشکلات شهرستان ها را با مشکل مواجه کرده و اینکه نمایندگان به کلیت استان بیشتر توجه کنند که این موضوع یک عیب محسوب می شود.
وی باز شدن دست نمایندگان برای دخالت در بحث انتصابات و جابجایی مدیران استانی را از دیگر ایرادهای وارد شده به این طرح دانست و اضافه کرد: ممکن است بدنبال اجرای این طرح، نمایندگان در مسیر انتصابات صحیح و بکارگیری مدیران استانی توسط مسئولان دولتی، اختلال ایجاد کنند.
این فعال سیاسی، اجتماعی با بیان اینکه بزرگترین نقص وارد شده بر طرح استانی شدن انتخابات مجلس، احتمال ایجاد شکاف های قومی، مذهبی در استان هایی مانند کردستان است، یادآور شد: این احتمال وجود دارد که با اجرای این طرح، در بحث انتخاب نمایندگان، برخی از اقشار مردم توجه به مسایل مذهبی و قومی را جایگزین شایسته سالاری و صلاحیت های علمی و اخلاقی کنند.
مجلس طرح قانون انتخابات را که شامل استانی شدن انتخابات است را در دستور کار خود قرار داد که کلیات آن به تصویب وکلای ملت رسید و در حال حاضر وارد بررسی جزییات آن شده‏اند. دولت هم لایحه جامع انتخابات را به مجلس فرستاد تا هم راستا با طرح مورد بررسی در مجلس به رای نمایندگان برسد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.