فریبا رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت یک هزار و 830 مورد شکار و صید پرندگان، آبزیان و پستانداران توسط یگان حفاظت محیط زیست کشف شده است.
وی تعداد ادوات کشف شده از متخلفین شکار و صید در این مدت را 814 مورد اعلام کرد و افزود: 196 پرونده تخلف شکار و صید در استان تشکیل و 245 متخلف هم دستگیر شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: خرید و تامین تجهیزات انفرادی همچون جلیقه ضد گلوله، شوکر، دستبند، کیسه خواب، چراغ قوه، جلیقه حمل تجهیزات، پیراهن عملیاتی، کفش، دستکش و کاپشن ضد حریق برای پرسنل یگان از دیگر اقدامات انجام شده در یگان حفاظت استان در سال جاری است.
وی یادآور شد: تجهیزاتی مانند تلویزیون، لباسشویی، فرش، صندلی و دیگر لوازم ضروری برای تکمیل و تجهیز ساختمان محیط بانی های سطح مناطق استان هم در این مدت تامین شده است.
رضایی گفت: دوره آموزشی اسلحه شناسی و تیر اندازی و دفاع شخصی هم از دیگر فعالیت های انجام شده یگان حفاظت محیط زیست استان در سال 97 است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان تاکید کرد: اکنون 105 نفر نیرو برای حفاظت از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان کردستان در قالب یگان حفاظت مشغول بکار هستند.
هم اکنون 16 پاسگاه محیط بانی در کردستان وجود دارد که از این تعداد، 9 پاسگاه فعال و هفت پاسگاه دیگر هم در حال تجهیز است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای چهار منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش شامل منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار، پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصر بفردترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.