به گزارش خبرنگار ایرنا، توفیق سرافراز روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر سال در روزهای پایانی اسفند طبق سنت دیرینه مردم برای زیارت اهل قبور به آرامستان ها مراجعه می کنند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات در روزهای پایانی سال در مسیر بهشت محمدی در حومه شهر سنندج بحث ترافیک است، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تمهیدات لازم برای رفاه حال زیارت کنندگان اهل قبور در پنجشنبه و دوشنبه آخر سال صورت گرفته است.
رئیس سازمان آرامستان های شهرداری سنندج با اشاره به ممنوعیت ورود خودروهای شخصی به داخل محوطه آرامستان بهشت محمدی اضافه کرد: علاوه بر این، 25 دستگاه اتوبوس و 20 دستگاه تاکسی برای جابجایی زائران اهل قبور اختصاص داده شده است.
وی همچنین از بسته شدن درب های ورودی آرامستان بهشت محمدی در پنجشنبه و دوشنبه آخر سال خبر داد و گفت: در راستای کاهش ترافیک در محوطه این آرامستان هیچگونه خودروی شخصی حق ورود به داخل را ندارد.
سرافراز یادآور شد: اقداماتی نظیر تنظیف و شستشوی داخل محوطه، رنگ آمیزی جداول و گلکاری داخل محوطه در راستای رفاه حال زیارت کنندگان اهل قبور انجام شده است.
وی به شهروندان سنندجی توصیه کرد در راستای کاهش ترافیک از وسایل حمل و نقل عمومی برای حضور در بهشت محمدی در روزهای پایانی سال استفاده کنند.
رئیس سازمان آرامستان های شهرداری سنندج گفت: همچنین در راستای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در پنجشنبه و دوشنبه آخر سال یک اکیپ سیار آتش نشانی در داخل محوطه سازمان آرامستان مستقر می شود.
یکی از سنت های کهن پیش از آغاز سال نو و نوروز، زیارت اهل قبور در پنجشنبه آخر سال است، شهرداری سنندج هر سال در راستای رفاه حال شهروندان و کاهش ترافیک در این روز برنامه ریزی های مناسبی انجام می دهد.
آرامستان بهشت محمدی 180 هزار متر مربع مساحت دارد و در یک کیلومتری شهر سنندج واقع شده و آرامستان اصلی این شهر 500 هزار نفری محسوب می شود.
از زمان تاسیس آرامستان بهشت محمدی سنندج تاکنون حدود 70 هزار نفر در آن دفن شده اند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.