بهزاد رشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهرداد عباس پور دانش آموز سقزی یک پرنده شکاری دلیجه را به مدت 6 ماه در خانه نگهداری و تیمار کرد.
وی افزود: مهرداد پس از بهبودی کامل پرنده شکاری، این گونه با ارزش را برای رها سازی در زیستگاه خود در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق، به اداره حفاظت محیط زیست سقز تحویل داد.
رشیدی اضافه کرد: اداره محیط زیست سقز از اقدام این دانش آموز قدردانی و کار وی را نمونه ای بارز از احساس مسئولیت شهروندان در قبال حیات وحش برشمرد.
وی با بیان اینکه این دانش آموز سقزی نه تنها سرمشقی برای نوجوانان و عموم مردم محسوب می شود افزود: عباس پور نمونه بارز از احساس مسولیت دانش آموز سقزی در قبال حیات وحش را نشان داد و امیدواریم در مدارس هم آموزش حراست و حمایت از پرندگان و همچنین حیات وحش انجام بگیرد.
رئیس اداره محیط زیست سقز تاکید کرد: از سایر شهروندان عزیز نیز درخواست می کنیم تا ضمن احترام به حیوانات که حق زندگی دارند به سایر مواهب الهی احترام گذاشته و محیط زیست را حمایت و حفاظت کنند تا به گونه های نادر حیات وحش آسیب نرسد.
به گزارش ایرنا، دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان است که با تکنیک خاص خود در شکار طعمه، از گونه های دیگر به خوبی تشخیص داده می شود.
دلیجه و تعدادی اندک از پرندگان دیگر از جمله پرستوهای دریایی تنها برای چند ثانیه قادرند قبل از یورش به طرف طعمه در هوا بال‌بال زنان درجا باقی بمانند.
دلیجه در زیستگاه های مختلفی به سر می برد و معمولاً تکزی بوده و در از بین بردن جانوران موذی که به محصولات کشاورزی و باغ ها و درختان آسیب می رسانند نقش مهمی دارد.
عبدالرزاق با وسعت 39 هزار هکتار در 40 کیلومتری سقز، دارای گونه های با ارزش گیاهی و جانوری است.
7345 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.