به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا عصر شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: مصوبه ای در شورای تامین استان در این رابطه تصویب شد که دیر به دستگاه ها ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: در این راستا پرونده هایی که توسط نیروی انتظامی تشکیل شده و رای نخورده مورد رسیدگی قرار نگیرد.
مرادنیا با بیان اینکه نمی توانیم مردم را متهم به قاچاق کنیم افزود: برخی عملکردها توجیهی ندارد و این همه فشار بر دامدار و کشاورزی که همه سرمایه او دام هایش است قابل قبول نیست.
استاندار کردستان یادآور شد: قیمت گوشت در استان تابعی از قیمت کشور است و حبس دام در استان نمی تواند موجب کنترل قیمت شود.
مرادنیا اظهار داشت: در مورد تامین مواد اولیه برخی رستوران ها و نحوه تامین مواد غذایی شک و شبهه و نگرانی های عمومی وجود دارد، بنابراین در این روزها افزایش بازرسی ها ضروری است.
وی تاکید کرد: دامن زدن به برخی امور موجب افزایش قیمت می شود و مدیریت باید در این عرصه ها صورت گیرد.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه عده ای از هم اکنون به فکر خرید گندم با قیمت بالا از کشاورزان هستند، گفت: دستگاه های متولی باید مراقب باشند، چرا که اگر کسی با قیمت خاصی گندم را می خرد، هدفش تهدید تغذیه مردم است و باید با این افراد برخورد شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان نیز اظهار داشت: اجازه داده نشود کالاهای اساسی به نام کالای همراه مسافر خارج شود.
سید نجیب حسینی اضافه کرد: امسال 10 هزار و 800 پرونده تشکیل شده که سه هزار و 262 فقره قاچاق بوده و سه هزار و 217 فقره آن منجر به رای شده است.
وی میزان محکومیت این پرونده ها را 396 میلیارد و 148 میلیون و 447 هزار ریال اعلام کرد و افزود: 126 فقره از پرونده های قاچاق مربوط به دام بوده که در این راستا 20 هزار و 900 راس دام کشف و ضبط شده است.
حسینی گفت: در این مدت هفت میلیون و 200 هزار لیتر قاچاق سوخت کشف شده است که در قالب 952 فقره پرونده رسیدگی شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم با اینکه میزان مجوز بهداشتی برای جابجایی دام در استان افزایش یافته است، اظهار داشت: این به معنی افزایش جابجایی نیست چون سختگیری های کنونی در گذشته وجود نداشت.
خالد جعفری اضافه کرد: سه میلیون جمعیت دامی در کردستان وجود دارد و سالانه یک میلیون واحد دامی مازاد به کشتارگاه ها منتقل می شود.
وی یادآور شد: تاکید وزارت جهاد کشاورزی بر این بوده که از جابجایی دام به استان های مرکزی جلوگیری نشود چون موجب افزایش قیمت می شود.
رییس پلیس آگاهی کردستان هم در این نشست گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین تنها دامی که به سمت شهرستان های مرزی سقز، بانه و مریوان می رود و آنچه ظن قاچاق می رود توقیف می شود.
سرهنگ جمال سلمانی اظهار داشت: بعد از این مصوبه تعداد پرونده های با نام قاچاق دام کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان یکی از استان های مرزی کشور است که حدود 230 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و اکنون دارای سه بازارچه مرزی سیرانبند بانه، خانم شیخان مریوان و مله خورد در سروآباد است.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.