به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز شنبه در همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی و مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد اظهار داشت: 16 سال از تشکیل این کانون ها می گذرد و در طول این سال ها رشد کمی و‌ کیفی کانون ها چشمگیر بوده است.
وی اضافه کرد: مساجد در طول تاریخ اسلامی محلی برای مناسبت های فرهنگی و سیاسی بوده و کانون های مساجد هم با تاکید بر محور فرهنگی و هنری شکل گرفتند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: هم اکنون 572 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان راه اندازی شده و فعالیت می کند.
قلعه شاخانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر انسانی دارای فلسفه و هدفی است و بر اساس ایدئولوژی خاص خود مهارت و سبک زندگی خود را انتخاب می کند.
وی اظهار داشت: بر اساس فرهنگ ایرانی و ایرانی اسلامی پیوند و ‌خویشاوندی به نام صله رحم شکل گرفته است که این مهم در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد.
استاد دانشگاه کردستان هم در این همایش با بیان اینکه در لایه های زندگی سبک زندگی کودکان امروز چه می گذرد؟ گفت: پی بردن به این مهم نیاز به پژوهش و پرداختن به آن دارد.
احمد امانی اضافه کرد: نتایج پژوهش ها نشان می دهد میزان گفتگوی خانواده ها به 20 دقیقه کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه سبک زندگی مجموعه ای از افکار، عقاید، نگرش، رفتار، ساختار محله و قوم در هر منطقه ای است، گفت: در سرزمین اسلامی باید زیرساخت سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی باشد.
این استاد دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه دلبستگی اجتماعی و ارتباطات و تعاملات در گذشته های دور بیشتر بود، افزود: در عمق صله رحم نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن است.
در پایان این مراسم از اعضای فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
در کردستان حدود 2 هزار مسجد احداث شده است و به لحاظ تعداد مساجد از استان های برتر کشور محسوب می شود.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.