به گزارش خبرنگار ایرنا، جشن نیکوکاری یکی از برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان است که اسفند هر سال و در آستانه سال جدید در سطح کشور برگزار می شود.
جشن نیکوکاری امسال با شعار'عیدی برای همه' از امروز با برپایی صندوق های جمع آوری کمک ها در سطح 700 مدرسه استان آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد.
آیین نمادین جشن نیکوکاری روز چهارشنبه با حضور مسئولان، والدین و دانش آموزان در دبستان دخترانه شهیده شهین مردوخی سنندج برگزار شد.

**کمیته امداد واسطه بین مردم و نیازمندان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در این آیین نمادین گفت: نه تنها در جامعه ما بلکه در تمام کشورهای دنیا قشرهای ضعیفی وجود دارد که به هر دلیلی توانایی اداره زندگی خود را ندارند و کسانی که در کنار این قشر هستند نمی توانند نسبت به وضعیت همنوعان خود بی تفاوت باشند و احساس مسئولیت می کنند.
محمد رسول شیخی زاده اظهار داشت: بی شک بدون متولی و بدون اینکه نیازمندان واقعی شناسایی شوند امکان کمک و مدد رسانی به این افراد وجود ندارد.
وی افزود: کمیته امداد امام(ره) در این زمینه واسطه بین مردم و نیازمندان است و کار شناسایی نیازمندان و فراهم کردن زمینه برای کمک به آنان را انجام می دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: متولی کمک به نیازمندان همه مردم جامعه هستند و کمیته امداد فقط وظیفه تسهیل کردن راه کمک به آنان را انجام می دهد‌.
وی اظهار داشت: نیازهای خانواده های نیازمند فقط مسایل مادی نیست بلکه باید در همه سرفصل های کاری مربوط به خانواده ها برنامه داشته و کمک شود بخصوص در جاهایی که برنامه ها و آداب و رسومی برای این مهم وجود دارد به کمک نیازمندان بشتابیم.
شیخی زاده افزود: بر این اساس کمیته امداد امام خمینی امداد (ره) هر ساله با کمک خیرین و برکات جامعه اقدام به برپایی جشن های مختلف برای جمع آوری کمک به قشر نیازمند جامعه به شیوه های مختلفی می کند.
وی با بیان اینکه امروز کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با شناسایی بیش از 70هزار خانوار نیازمند وظیفه خود را انجام داده است، اظهار داشت: این نهاد برای کمک به این افراد و رفع نیازهای آنان نیاز به همکاری و مساعدت قشرهای مختلف دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: خانواده های نیازمند شناسایی شده در زمینه های مختلف از جمله درمان، مسکن و تحصیل نیاز به کمک دارند.

** شناسایی 9هزار دانش آموز و دانشجوی نیازمند در کردستان
وی در ادامه به دانش آموزان ‌و دانشجویان نیازمند شناسایی شده در استان اشاره کرد و گفت: امروزتعداد دانش آموزهای نیازمند شناسایی شده در استان بیش از هفت هزار نفر هستند.
شیخی زاده افزود: این نهاد همچنین 2 هزار دانشجوی نیازمند که شاغل به تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور هستند را شناسایی کرده و با کمک خیرین در طول سال به شیوه های مختلف از این دانش آموزان و دانشجویان حمایت می کند.
وی از دانش آموزان خواست در کنار تحصیل خود، تربیت اجتماعی و احساس مسئولیت نسبت به جامعه را نیز فرا گرفته به فکر محرومان باشند و آن را به درون خانواده ها و جمع های دوستانه خود منتقل کنند.

** استقرار یک هزار و 771 پایگاه در کردستان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه ازبرپایی یک هزار و 771 پایگاه در سطح استان برای جمع آوری کمک های مردمی در جشن نیکوکاری خبر داد و گفت: یک هزار مورد از این پایگاه ها در مساجد ، 700 مورد در مدارس، 21 مرکز نیکوکاری، 10 پایگاه توسط بسیج، 22 مورد نیز در مصلی های نماز جمعه دایر می شود.
وی افزود: از مجموع این پایگاه ها، 12 مورد ثابت و 6 مورد سیار نیز توسط کمیته امداد در سطح استان دایر می شود تا کمک های نقدی و غیرنقدی مردم برای نیازمندان در آستانه سال جدید را جمع آوری کنند.
وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری در استان عملا از هفته گذشته و با برگزاری جشن درخت آرزوها آغاز شد، گفت: در این جشن از سوی خیران و نیکوکاران استان 10 میلیارد ریال برای کودکان یتیم و محسنین نیازمند جمع آوری شد.
شیخی زاده هدف از برگزاری جشن نیکوکاری را جمع آوری کمک برای نیازمندان و اقشار بی بضاعت جامعه در آستانه سال جدید اعلام کرد و یادآور شد: جشن نیکوکاری همچنین فرصتی برای اطلاع رسانی شفاف در حوزه عملکرد کمیته امداد و پاسخ به شبهات در مورد این نهاد است.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 20 میلیارد ریال کمک مردمی برای اقشار بی بضاعت جامعه در استان جمع آوری شد، افزود: با اقدامات و برنامه ریزی هایی که انجام شده پیش بینی می شود امسال کمک های مردم در این جشن با رشد قابل توجهی روبرو شود.

** توزیع به موقع کمک به دانش آموزان نیازمند
مدیراموزش و پرورش ناحیه 2سنندج نیز در این آیین اظهار داشت: یکی از ساحت های ششگانه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اجتماعی است که دانش آموزان نحوه زندگی گروهی و کمک به همدیگر را فرا می گیرند.
محمد سعید کنعانی اضافه کرد: دانش آموزان باید یاد بگیرند که در آینده اگر از تمکن مالی برخوردار بودند به همنوعان خود که نیازمند هستند کمک کنند.
وی با بیان اینکه کمک هایی که از طریق این جشن ها جمع آوری می شود به بهترین نحو ممکن در میان دانش آموزان نیازمند توزیع می شود، افزود: امسال در جشن عاطفه ها و احسان دانش آموزی 60 میلیون ریال جمع آوری شد که درصندوق رفاه دانش آموزی قرار گرفت و به بهترین شیوه در مدارس توزیع شد.
مدیر آموزش و پرورش یادآور شد: کمیته امداد در برگزایر اینگونه جشن ها فقط مسئولیت نظارت و برپایی دارد و کمک هیا جمع آوری شده را بدون هیچ دخل و تصرفی در اختیار آموزش و پرورش برای توزیع قرار می دهد.
در ادامه این آیین دانش آوزان و جمعی از مسئولان حاضر کمک های خود به این جشن را در صندوق ها انداختند.
جشن نیکوکاری اسفند هر سال و در آستانه سال جدید برگزار می شود، امسال نیز با شعار 'عیدی برای همه' 15 اسفند در مدارس، 16 اسفند در پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و 17 اسفند نیز در مصلا‌های نماز جمعه برگزار خواهد شد.
بیش از 60 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و حدود هفت هزار نفر از این تعداد را کودکان یتیم زیر 15 سال تشکیل می دهند که توسط حدود 16 هزار حامی حمایت می شوند.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.