صدیقه عبداللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانش آموزان دوره ابتدایی می توانند به انتخاب خود یکی از فعالیت های داستان نویسی، داستان خوانی یا داستان گویی را در قالب طرح عید و داستان برای انجام در تعطیلات عید انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح به مدارس ابتدایی استان کردستان ابلاغ شده است، گفت: در اجرای این طرح معلمان مدارس نیز نمی توانند در انتخاب دانش آموزان و تقسیم بندی آن دخالت کرده و یا انجام فعالیتی را به آنان اجبار کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: در طرح داستان نویسی، دانش آموز می تواند براساس علاقه و رغبت خود داستانی را با دست خط خود نوشته و در صورت علاقه و متناسب آن را با در قالب نقاشی ترسیم کند.
وی افزود: در داستان گویی دانش آموز می تواند داستانی را با تخیل خود و یا از روی متن، روایت و صدای خود را ضبط کرده و یا اینکه صدا و تصویر خود را هنگام روایت داستان، ضبط کند.
عبداللهی یادآور شد: در داستان خوانی، دانش آموز می تواند به انتخاب خود و خانواده و با کمک معلم کتاب داستانی را بخواند و خلاصه آن را با دستخط خود بنویسد، ضمن اینکه مشخصات کتاب حتما در صفحه اول گزارش دانش آموز آورده شود.
وی هدف از اجرای این طرح را تقویت مهارت حرفه ای معلمان دوره ابتدایی در فعالیت های داستان گویی، داستان خوانی و داستان نویسی و تقویت مهارت خواندن، نوشتن و صحبت کردن و قوه تخیل در دانش آموزان اعلام کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: این طرح برای نوآموزان پیش دبستانی نیز اجرا می شود و به نوآموزان دوره پیش دبستانی فرصت داده می شود به خلق اثر پرداخته و ضمن تقویت قوه خیال، تصور، تجسم و حواس چندگانه و مهارت های مشاهده، گوش دادن وسخن گفتن خلاق از یادگیری لذت ببرند.
به گزارش ایرنا در طول سال های گذشته و با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی تعدادی از مولفان گرد هم می آمدند و نسبت به تالیف پیک های نوروزی یا همان تکالیف نوروزی برای دانش آموزان اقدام می کردند.
در 2 سال اخیر مسیر و اهداف جدیدی برای پیک های نوروزی در چندین بند تعریف شد و هدف از آن کاهش تمرکز در نوشتن پیک های نوروزی در مراکز استان ها بود.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.