به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی روز سه شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: در مشکلات موجود قشر مستضعف و نیازمند جامعه بیشتر از سایر اقشار در فشار هستند.
وی با بیان اینکه امروز دشمن با ترفندهای مختلف از جمله تحریم در صدد ضربه زدن به این نظام و انقلاب است، افزود: قطعا با تلاش و دلسوزی مسئولان و همراهی مردم می توانیم از مشکلات کنونی به راحتی عبور کرده و دسیسه های دشمنان را مثل همیشه خنثی کینم.
امام جمعه سنندج در ادامه با بیان اینکه امنیت و آسایش کنونی جامعه حاصل خون پاک شهدا است، بر تلاش برای ترویج بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در میان آحاد مختلف جامعه به خصوص جوانان تاکید کرد.
وی یادآور شد: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی جوانان با فداکاری ها و از خودگذشتگی های شهدا و ایثارگران می تواند به عزت و ترقی هر چه بیشتر نظام و انقلاب منجر شود.

** تامین 75 درصد اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی گلزار شهدا
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز گفت: از اول امسال تاکنون 75 درصد از اعتبارات لازم برای ساماندهی گلزارهای شهدا تامین و تخصیص داده شده است.
بهرام نصراللهی زاده افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش می کنیم در روزهای باقی مانده از سال جاری اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سالن شهدای گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج تخصیص یابد و حسینیه گلزار شهدای سریش آباد نیز از اعتبارات سال آینده ایجاد شود.
وی همچنین به تامین اعتبار کمیته سرگذشت پژوهی در راستای جمع آوری خاطرات شهدای استان اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبار این برنامه از چند ماه پیش از سوی این سازمان تامین و به سپاه بیت المقدس برای اجرا تحویل شده است.
** تزریق روحیه ایثار و شهادت به جامعه راه برون رفت از مشکلات کنونی است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این جلسه تزریق روحیه ایثار و شهادت را تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور دانست و گفت: حاکم شدن روحیه ایثارگری و شهادت طلبی بر جامعه می تواند کشور را در مقابل ترفندهای دشمنان بیمه کند.
رضا نجفی افزود: امنیت و استقلال امروز کشور مرهون از خودگذشتگی های شهدا و فداکاری ایثارگران است لذا بزرگداشت مقام رفیع این بزرگواران منجر به سرافرازی کشور و پایداری و تداوم بیشتر انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و بزرگداشت روز شهید اضافه کرد: از پنج سال گذشته تاکنون این روز در جامعه بیشتر نهادینه شده و میزان آگاهی جامعه از این موضوع به بالای 60 درصد رسیده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان یادآور شد: در آغاز دهه پنجم انقلاب موقعیت مناسبی با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده فراهم شده و مطابق آن دستورالعمل های بزرگداشت روز شهدا نیز طراحی شده است.
وی در ادامه خواستار برگزاری جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به صورت فصلی و تامین اعتبار تکمیل سالن شهدای بهشت محمدی سنندج و حسینیه گلزار شهدای سریش آباد شد.

** تالیف و تدوین 30 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان نیز در این جلسه گفت: در سال جاری 30 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت تدوین و تالیف شده و تلاش می شود تا پایان امسال چاپ شود.
رمضان رسولی همچنین با اشاره به سرکشی از 50 خانواده شهید در استان توسط مسئولان بنیاد در سال جاری اظهار داشت: در حال حاضر دانشنامه دفاع مقدس نیز در استان در حال تدوین است که بخشی از آن مربوط به شهدا است.
وی افزود: این دانشنامه قرار است در استان های کشور دایره المعارف شود و انتظار می رود استان کردستان به عنوان استانی که مستقیم درگیر جنگ بود در دایره المعارف کشوری مغفول نماند و صفحات مهمی از آن به این استان اختصاص یابد.

** انجام هشت هزار دیدار از خانواده شهدا
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این جلسه گفت: در کنگره پنج هزار و 400 شهید استان دو کمیته سرگذشت پژوهی و دیدار و سپاس به بنیاد شهید واگذار شده که در این راستا امسال هشت هزار دیدار با خانواده شهدا انجام شده است.
سیدمحمد جلال زمانی افزود: در حوز کمیته سرگذشت پژوهی نیز تاکنون فقط حدود 20 درصد کار انجام شده و انتظار داریم مسئولان و مدیران ادارات همکاری بیشتری در این زمینه با بنیاد داشته باشند.
وی همچنین به برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید در استان اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، گلباران و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، کشت و غرص نهال با یاد شهدا، مسابقه انشا نویسی و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز از جمله این برنامه ها است.
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید، 9 هزار و 257 جانباز و 830 آزاده سرافراز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است و با عنوان روز شهید نامگذاری شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.