حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد وقف ثبت شده در استان، 10 مورد مربوط به شهرستان بانه، هشت مورد بیجار، پنج مورد مریوان، چهار مورد سقز، چهار مورد سنندج و 2 مورد نیز در شهرستان قروه است.
وی با بیان اینکه با اضافه شدن این تعداد موقوفه جدید، تعداد موقوفات استان به 2 هزار و 165 مورد رسید، افزود: موقوفات جدید شامل منزل مسکونی، زمین کشاورزی و درخت است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: از مجموع موقوفات موجود در استان یک هزار و 458 مورد مسجد، 24 مورد حسینه، 2 مورد زینبیه و مهدیه، 14 مورد تکیه و خانقاه، 65 مورد آرامستان، یک مورد دارالقرآن 599 مورد نیز سایر موقوفات است.
وی با اشاره به نیات وافقین یادآور شد: نیات واقفان در وقف های جدید همانند گذشته بیشتر وقف بر مساجد، پس از آن روضه خوانی امام حسین(ع) و درصد بسیار کمی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، سلامت، علمی و آموزشی است.
حجت الاسلام نوروزی از واقفان خواست، نیات خود را به سمت مسایل مورد نیاز دیگر از جمله کمک به بیماران خاص، کمک به ازدواج جوانان و سایر موضوعات سوق داده و باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.
استان کردستان دارای 2 هزار و 165 موقوفه با 14 هزار و 863 رقبه متصرفی، سه هزار و 70 رقبه غیرمتصرفی و 115 رقبه اشتراک و تولیت است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.