عباس جاوید روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بخش از بستر رودخانه به وسیله یکی از پیمانکاران راه‌سازی با نخاله تصرف شده بود که با استفاده از خودروهای همان شرکت، پاکسازی و رفع تصرف انجام شد.
وی از برخورد قاطع با تصرف کنندگان بستر رودخانه های سقز با بکار بردن نخاله و موارد دیگر خبر داد و اضافه کرد: تصرف کردن بستر رودخانه های باعث ضرر و زیان و مشکل در تامین آب برای کشاورزان شده و موجب هدر رفتن آب نیز می شود.
جاوید افزود: جمع شدن زباله در بسترهای رودخانه های فصلی به دلیل نفوذپذیری بالای زمین در این نواحی بسیار خطرناک است و آلاینده های زیادی را در منابع آب زیر زمینی به وجود می آورد.
وی یادآور شد: با کمک و تلاش دهیاری های منطقه و اداره حفاظت محیط زیست سقز و انجمن های مردمی برای شناسایی تصرفات غیر مجاز و پاکسازی بسترهای رودخانه ها بویژه در اوایل فصل بهار اقدامات لازم را انجام می دهیم.
جاوید با بیان اینکه مردم در فصل بهار به دل طبیعت می زنند و اکثرا در دامنه کوه ها و کنار رودخانه ها مستقر می شوند، گفت: مردم باید همیار طبیعت باشند و از ریختن زباله در طبیعت و بستر رودخانه ها پرهیز کنند تا طبیعت همچنان پاکیزه باشد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سقز با 226 هزار نفر جمعیت در 185 کیلومتری شمال غربی سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد و دارای چهار رودخانه اصلی و فصلی است.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.