دانش زندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه حدود 80 روستای این استان همچنان بسته است و امیدواریم با تلاش راهداران تا پیش از ظهر امروز راه ارتباطی این تعداد روستا نیز باز شود.
وی با اشاره به اینکه تمام راه های اصلی استان باز و تردد خودروها در آنها جریان دارد، افزود: گردنه ژالانه محدوده درکی به شهر اورامان بدلیل احتمال ریزش بهمن همچنان مسدود است که عملیات ایمن سازی و برف روبی این مسیر نیز در حال انجام است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: در 48 ساعت گذشته 15 هزار و 500 کیلومتر باند توسط ماشین آلات راهداری در بخش های مختلف استان برف روبی شده است.
زندی با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ کدام از محورهای ارتباطی استان بارندگی نداریم، اضافه کرد: در 48 ساعت گذشته یک هزار و 400 خودرو گرفتار در برف نیز توسط عوامل تلاشگر راهداری رها سازی شدند.
به گزارش ایرنا، راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است. استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود، همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.