به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان کردستان، مسئول طرح دانشجو معلم قرآن کریم کشور در افتتاحیه این طرح اظهار داشت: طرح دانشجو معلم قرآن یکی از طرح های موفق جهاد دانشگاهی در راستای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با قرآن کریم است که در سطح دانشگاه های کشور اجرا می شود.
سلما آرام افزود: دانشجو معلمان قران باید در طول سال در سطح خوابگاه ‌های دانشگاه و دانشگاه‌های محل تحصیل خود کلاس‌های قرآنی برگزار کنند تا بتوانند نقش موثری در ترویج فرهنگ قرآنی و ارتقای سواد قرآنی جامعه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی در اجرای این طرح سبک زندگی اسلامی و حضور قرآن در زندگی مردم جامعه است، اضافه کرد: در این راستا سال 97 در طرح دانشجو معلم قرآن سبک زندگی اسلامی گنجانده شد.
مسئول طرح دانشجو معلم قرآن کریم کشور یادآور شد: سبک زندگی قرآنی در واقع اخلاق حرفه‌ای یک مربی قرآن است که در این راستا یک مربی قرآن باید متخلق به اخلاق‌ های قرآنی باشد تا بتواند انتظارات جامعه از یک فرد قرآنی را برآورده کند.
آرام گفت: یک فرد قرآنی باید ابتدا روخوانی و روانخوانی قرآن را به درستی بداند و بعد فهم درست و واقعی از تدبر در آیات قرآن داشته و معانی و مفاهیمی که پشت آیات برای ما نهفته است را درک کرده تا بتواند سبک زندگی اسلامی را رقم بزند.
وی اظهار داشت: در این راستا انتظار ما از یک فرد مربی قرآن این است که در رفتار، پوشش و اخلاق مزین به رفتار قرآنی باشد تا بتواند اثرگذاری برای سایرین داشته باشد.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.