به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کردستان اظهار داشت: انتخاب نیروهای توانمند اهل سنت در پست های مدیریتی، رویکرد دولت تدبیر و امید در این استان است و برای تحقق آن پیگیری های بسیاری انجام شد.
وی به توقعات مردم کردستان از وزارت علوم اشاره کرد و افزود: دانشگاه شاخص توسعه هر کشور و استانی است که اهمیت این مرکز آموزشی و پژوهشی در استان به دلیل مجاورت با اقلیم کردستان عراق 2 چندان است.
استاندار کردستان، با اشاره به فعالیت یک واحد آموزش عالی دولتی در کردستان، تاکید کرد: توقع مردم استان این است که تعداد دانشگاه های دولتی افزایش یابد که امیدواریم با مساعدت مطلوب وزارت علوم شاهد تحقق این مهم باشیم.
وی با انتقاد از بومی گزینی در پذیرش داوطلبان در آزمون کنکور سراسری اظهار داشت: نباید با این مساله، حق فرزندان کردستان نادیده گرفته شود و این طرح نیازمند اصلاح و بازنگری است.
مرادنیا تداوم این روند را منجر به گسست کامل فرهنگی کردستان با دیگر استان ها دانست و افزود: با بازنگری در بومی گزینی می توان از این اتفاق جلوگیری کرد.
استاندار کردستان درخواست دیگری هم داشت و آن را بهبود امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه کردستان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه کردستان، زیرمجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه بوده، امکانات مناسبی رفاهی و آموزشی مناسبی ندارد تا به عنوان نمادی از یک دانشگاه دولتی در کشور مطرح شود.
وی تفاوت های دانشگاه کردستان با دانشگاه اقلیم کردستان عراق را آزاردهنده توصیف کرد و گفت: استانداری کردستان آمادگی دارد تا به کمک وزارت علوم آمده و دانشگاه کردستان را توسعه دهد تا به نماد شاخص علمی و پژوهشی تبدیل شود.
مرادنیا، خواستار افزایش تعداد رشته های مقطع دکترا و phd در این دانشگاه شد و اظهار داشت: از راه های مناسب برای توسعه دانشگاه کردستان، افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقاطع یاد شده است وانتظار می رود حداقل 30 رشته به مجموع رشته‌ها افزوده شود.
وی نبود توسعه لازم در این دانشگاه را عامل چشم‌پوشی دانشجویان اقلیم کردستان از این دانشگاه دانست و گفت: دانشجویان خارجی ترجیح می دهند تا در استانهای مرکزی کشور ادامه تحصیل دهند که اگر ظرفیت لازم ایجاد شود، شاهد افزایش استقبال خارجی ها از دانشگاه کردستان خواهیم بود.
در این مراسم، از خدمات فردین اخلاقیان قدردانی و رحمت صادقی به عنوان رئیس جدید دانشگاه کردستان معرفی شد.
9937
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.