به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن صالحی نیا روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی شین بافت کردستان در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 980 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور اظهار داشت: کردستان سهم 2 تا 2.5 درصدی از تعداد شهرک های صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: فعال بودن یا عدم فعالیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی طی فرآیند زمانی می تواند متغیر باشد.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: طبق آخرین آمار از 43 هزار واحد مستقر در شهرک های صنعتی بین 11 تا 12 هزار واحد راکد است.
وی یادآور شد: تعدادی از واحدها هم با ظرفیت کمتر از 50 درصد و مابقی هم با ظرفیت 50 تا 70 درصد کار می کنند و در این بین 25 درصد واحدها با ظرفیت بالای 70 درصد مشغول به فعالیت هستند.
صالحی نیا تاکید کرد: از اواخر سال گذشته تاکنون یک هزار و 200 تا یک هزار و 300 واحد تولیدی به همت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بانک ها و شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشتند.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در خصوص واحدهای تولیدی هم که قادر به فعال شدن نیستند باید در راستای بازسازی و نوسازی و اصلاح فرآیند کاری آنها اقدام کرد.
صالحی نیا در ارتباط با وضعیت شهرک های صنعتی استان کردستان اظهار داشت: از 29 شهرک صنعتی در این استان 19 شهرک در حال بهره برداری است.
وی اضافه کرد: در حال تعیین تکلیف پیمانکار جدید برای شهرک صنعتی سرینجیانه سنندج هستیم و تصممیاتی در این ارتباط اتخاذ شده تا با منابعی که در اختیار است در مدت زمان کوتاهی زیرساخت های این شهرک تکمیل شود.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: بعد از ایجاد راه دسترسی در این شهرک قطعا با توجه به موقعیت مناسب آن شاهد ساخت و ساز واحدهای تولیدی زیادی در آن خواهیم بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران روز چهارشنبه در سفر یک روزه خود به استان کردستان از شهرک صنعتی کامیاران، شهرک های صنعتی شماره یک، سه و سرینجیانه سنندج و چندین واحد مستقر در این شهرک ها بازدید کرد‌.
دیدار با استاندار کردستان و تعدادی از صاحبان واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر صمت به این استان است‌.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.