به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در یادواره شهدای روحانی شهرستان بیجار اظهار داشت: شهادت با روحانیت همواره آمیخته بوده و در هشت سال دفاع مقدس، روحانیت با ایمان و هدف الهی، دوشادوش سایر رزمندگان در مقابل دشمن جهاد کردند و در اوقات فراغت هم مربی معرفت بودند.
وی افزود: انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) در راه اسلام و زنده نگهداشتن ارزش های دین، با طاغوت های زمان خود مبارزه کرده و در این راه به مقام والای شهادت رسیدند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: شهادت جایگاه ویژه اولیای خداوند است زیرا ارزش برخی از انسان ها با جهاد و رعایت تقوای الهی به مرحله ایی خواهد رسید که لایق این مقام و جایگاه هستند.
نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: خون شهید هیچگاه پایمال نخواهد شد و در اقتدار کشور و امنیت مطلوب جامعه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
وی گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در قالب یادواره ها باید تداوم داشته باشد زیرا دشمنان اسلام برای کمرنگ کردن ارزش والای فرهنگ شهادت و ایثار، علیه اینگونه مراسم ها توطئه می کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: عزت، افتخار، استقلال و پیروزی پایدار، هیچگاه با پول و ظلم بدست نمی آید و عمر با برکت 40 ساله انقلاب اسلامی به جهان ثابت کرد که این راه و مسیر الهی است.
امام جمعه بیجار هم در این آیین گفت: حجت الاسلام یوسف انواری اولین شهید محراب و منبر امام جمعه فقید شهرستان بیجار است که سال های عمر شریف خود را با تاسیس حوزه علمیه امام صادق(ع) صرف پرورش شاگردان برجسته کرد.
حجت الاسلام علی مرادی افزود: سابقه فعالیت حوزه علمیه امام صادق(ع) در بیجار با آغاز فعالیت حوزه علمیه امامیه برابر است و در طول این زمان، شاگردان برجسته علمی و فقهی بسیاری در این حوزه تربیت و رشد داده شدند.
به گزارش ایرنا، اولین یادواره شهدای روحانی شهرستان بیجار با محوریت «شهید انواری امام جمعه فقید بیجار» با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، خانواده معظم شهدا، روحانیت و اقشار مختلف مردم در بیجار برگزار شد.
یادواره شهدای روحانی با محوریت تجلیل از مقام شهید حجت الاسلام یوسف انواری اولین امام جمعه بیجار برگزار شد، در این آیین از خانواده شهدای روحانی، شهید حجت الاسلام علی محمد محمدی و حجت الاسلام علی اصغر مرادیان با اهدای لوح، تجلیل شد.
در ادامه این آیین، مداحان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) به مولودی خوانی پرداخته و در پایان از خانواده شهدای روحانیت شهرستان تجلیل شد.
شهرستان بیجار با 89 هزار نفر جمعیت 450شهید را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.
9943/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.