به گزارش ایرنا، علی باقر طاهری نیا روز چهارشنبه در جشن یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در کشور اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی حکمت بنیان است که انتظار می رود در اهداف خود باید بین انسان و عالم هستی خطی برقرار کند تا بتواند اهداف خود را در سطوح مختلف جامعه پیاده کند.
وی افزود: اگر دانشگاه فرهنگیان بتواند دانشجو معلمان خود را در مسیر حکمت هدایت کند آنان می توانند دانش آموزان را به عنوان بنیادی ترین اقشار جامعه با اصول انسانی و الهی تربیت کرده و پس از آن تربیت بر اساس حکمت در مسیرهای مختلف جامعه قرار می گیرد.
طاهری نیا یادآور شد: پس از دانش آموزان و دانشگاه ها در مسیر حکمت قرار می گیرند تا مدیریت جامعه نیز از این نعمت بهره مند شود و مملکت داری بر اساس این آموزه ها شکل بگیرد.

** کردستان پایان دهنده جشن های یکصدمین سالروز تاسیس تربیت معلم بود
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه برای گرامیداشت یکصدیمن سالروز تاسیس تربیت معلم 31 برنامه مختلف برنامه ریزی شده بود، افزود: کردستان با برگزاری سی و یکمین جشن این ویژه نامه اختتامیه آن را برگزار کرد.
طاهری نیا اضافه کرد: در 13 تا 14 اردیبهشت سال آینده نیز مراسم رونمایی از کتاب 31 جلدی وصیت نامه شهدای فرهنگی کشور و کتاب شفاهی تربیت معلم برگزار و موزه تاریخ تربیت معلم کشور نیز شروع بکار می کند.
در این آیین جمعی از مسئولان اسبق واحدهای دانشگاه فرهنگیان کردستان تجلیل شدند و 2 کتاب با عنوان های معرفی شهدا و تاریخ دانشگاه فرهنگیان در کردستان و تمبر یادبود هفتاد و سومین سالروز تاسیس دانشگاه تربیت معلم در کردستان رونمایی شد.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.