سرهنگ عیسی گوهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تردد این خودروهای سنگین در محورهای ارتباطی سنندج - دیواندره محدوده شهر حسین آباد و دیواندره - سقز ممنوع شده و این محدودیت تا اتمام عملیات برف روبی مسیر ادامه دارد.
وی افزود: این 2 محور اکنون شاهد بارش برف و کولاک شدید است ولی در سایر نقاط و جاده های استان نیز بارش ها به صورت پراکنده برف و باران آغاز شده است.

** بارش برف و باران جاده های کردستان را فراگرفته است
رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز گفت: جاده های استان به دلیل فعالیت سامانه بارشی از بامداد امروز شاهد بارش برف به صورت پراکنده و باران است.
دانش زندی اظهار داشت: اکنون محور سنندج - دیواندره و دیواندره - سقز در محدوده زرینه شاهد بارش برف شدید و محور سنندج - مریوان نیز شاهد بارش پراکنده برف است و در بقیه نقاط نیز بارش باران داریم.
وی همچنین از کاهش دید افقی در برخی از محورهای استان به خصوص گردنه ها خبر داد و افزود: این کاهش در محور دیواندره - بیجار بیشتر از سایر نقاط بوده و حداکثر دید در آن 50 متر است.
به گزارش ایرنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های هواشناسی، از بامداد امروزتا جمعه بارش باران و برف، وزش باد (گاهی شدید) مه و در ارتفاعات و گردنه ها بارش برف و کولاک پیش بینی شده است.
میزان بارش ها در نیمه غربی و جنوبی استان شامل مریوان، بانه، سروآباد، اورامانات، منطقه سرشیو، سنندج، سقز و کامیاران بیشتر برآورد شده است.
این بارش ها باعث آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، لغزندگی محورهای مواصلاتی، کاهش دید و مشکلات در تردد می شود.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.