باقر کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه ساماندهی و نگهداری هر معتاد متجاهر سه میلیون و 750 هزار ریال است که براساس برآوردهای انجام شده تا پایان امسال بهزیستی چهار میلیارد و 500 میلیون ریال برای این افراد هزینه می کند.
وی افزود: تاکنون فقط یک میلیارد و 500 میلیون ریال از مجموع این هزینه ها در استان توسط بهزیستی تامین اعتبار شده و این نهاد در این راستا به مراکز اقامتی معتادان متجاهر بدهکار است.
معاون پیشگیری بهزیستی کردستان اضافه کرد: ساماندهی معتادان متجاهر از تیر ماه 96 به بهزیستی واگذار شده و بر این اساس تمام متجاهرین در مراکز اقامتی این سازمان پذیرش شده اند.
وی یادآور شد: افرادی که توسط پلیس دستگیر شده و متجاهر بودن آنان توسط تیم غربال بهزیستی و دستور قاضی مشخص شود در مراکز پذیرش خواهند شد و پس از یک دوره سه ماهه به بیرون انتقال داده می شوند.
کرمی گفت: براساس قانون معتادان متجاهر باید حداقل 2 بار در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شوند و در صورت دستگیری برای بار سوم به زندان منتقل خواهند شد که متاسفانه بحث زندان به درستی اجرایی نمی شود.
وی با بیان اینکه تعداد معتادان متجاهر در استان زیاد نیست، افزود: در حال حاضر آمار این افراد حدود 100 نفر است که باید تلاش کنیم هر سال تعدادی از آنها از این چرخه خارج شوند.
کرمی از مسئولان و متولیان نهادها و سازمان های متولی خواست بهزیستی را در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر یاری دهند ضمن اینکه علاوه بر حل مشکلات سلامت و اعتیاد این افراد باید حمایت های اجتماعی نیز از آنها تقویت شود.
در حال حاضر 16 مرکز کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز سازمان بهزیستی در استان کردستان در بخش درمان و ترک اعتیاد افراد معتاد فعال است.
110 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.