دکتر سیامک واحدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نظام ارجاع یکی از طرح های بسیار خوب وزارت بهداشت است که در سه سطح و در راستای دسترسی عادلانه، سریع و کم هزینه مردم به خدمات حوزه سلامت طراحی شده است.
وی افزود: در سطح مراکز بهداشتی روستایی سامانه ای به نام سیب وجود دارد که تمام خدمات ارائه شده به روستاییان در آن ثبت و در سطح شهرستان ها و مرکز استان نیز آمارها ثبت خواهد شد ضمن اینکه برای اجرای این نظام هر کدام از این سامانه ها باید به هم متصل شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر تمام امکانات زیر ساختی برای اجرای این طرح در استان فراهم شده و سطح یک و 2 آماده است، اضافه کرد: تنها مشکلی که وجود دارد لایسنس این برنامه نرم افزاری است که به محض اینکه وزارت بهداشت آن را در اختیار دانشگاه ها قرار دهد، اجرایی خواهد شد.
وی یادآور شد: اکنون در بین استان های کشور، کردستان تنها استانی است که برای اجرای این نظام فقط معطل لایسنس است و قطعا با اجرای این نظام دغدغه های مردم در حوزه های سلامت و درمان بر طرف می شود.
واحدی با بیان اینکه اجرای هر برنامه ای به تامین زیرساخت های لازم نیاز دارد، گفت: شرط موفقیت در هر کاری، جمع آوری و جمع بندی همه افکار و ایده هاست و در این مسیر نباید بدون در نظر گرفتن جوانب امر، اقدام کرد.
وی تاکید کرد: شناسایی ایرادات و مشکلات موجود در برنامه، جمع آوری و بکارگیری تجارب موفق سایر دانشگاه ها، رعایت و اجرای دستوالعمل ها و بخشنامه های مرتبط و ترسیم نقشه اجرا، منجر به موفقیت در اجرای نظام ارجاع در دانشگاه و رضایتمندی مردم می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ورود بخش خصوصی به برخی از حوزه ها نیز اشاره کرد و افزود: در مراکز درمانی وابسته به دانشگاه تمایل داریم به جز بحث آموزش و بهداشت که باید دولتی باقی بمانند، سایر حوزه ها به بخش خصوصی واگذار شود.
وی اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم دولت را سبک بار کنیم چون با این کار هم دولت چابک تر شده و هم جامعه و مردم از رفاه و آسایش بیشتری برخوردار خواهند شد.
به گزارش ایرنا، تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در کردستان دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی وجود نداشت، در سال 1365 مجموعه ای آموزشی پژوهشی با ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی در رشته های پرستاری و علوم آزمایشگاهی در این استان تشکیل شد.
در سال 1367 دانشکده پرستاری و مامایی برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناس پرستاری و کاردانی مامایی نیز راه اندازی شد.
با تصویب رشته پزشکی در شورای ارزیابی گسترش دانشگاه ها در سال 1369 و ادغام سازمان منطقه ای بهداشت و درمان، دانشکده علوم پزشکی کردستان نیز تشکیل شد.
در سال 1371 از تجمیع دانشکده های پزشکی، پرستاری و مامایی، ارتقای به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی صورت گرفت و در حال حاضر این دانشگاه دارای پنج دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و پرستاری و مامایی است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.