شاهرخ محمودی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق دستور دادستانی این شهرستان از این تاریخ، غذا خوری ها، سوپر مارکت ها و سایر مصرف کنندگان حق استفاده از این نوع زغال ها را نداشته و ضابطان قضایی می توانند علاوه بر جمع آوری آنها، متخلفان را به مراجع ذیصلاح جهت سیر مراحل قضایی معرفی کنند.
وی افزود: این تصمیم با استناد به ماده 54 از قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور اتخاذ شده و طبق آن ماموران جنگلبانی جز ‌ضابطین دادگستری تحت تعلیمات دادستانی محسوب می شوند.
محمودی اضافه کرد: طبق تبصره 3 همین ماده قانونی، ماموران جنگلبانی که دارای معرفی نامه از طرف سازمان جنگل ها، منابع طبیعی و آبخیزداری باشند با تحصیل نمایندگی از طرف دادستانی مجازند انبارها را در هر زمانی که نیاز باشد، بازدید کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: در این راستا برای جلوگیری از تخریب بیش از پیش جنگل ها و قطع درختان جنگلی، تمام غذا خوری ها، انبارها، سوپر مارکت ها و هر جایی که مشکوک به انبار و استفاده از زغال جنگلی باشند، بازرسی می شوند.
وی یادآور شد: در صورت مشاهده زغال جنگلی (زغال بلوط)، محموله توقیف و شخص متخلف برای سیر مراحل قانونی به دادگستری معرفی می شود.
شهرستان مریوان جزء مناطق جنگلی استان کردستان است که همواره مورد سوء قصد سودجویان قرار می گیرد در یک ماه گذشته ماموران منابع طبیعی با همکاری مراجع قضایی موفق به کشف و انهدام 22 دهنه کوره زغال گیری در این شهرستان شدند.
روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان نیز در اطلاعیه های مختلف اعلام کرده، مشارکت مردم و طبیعت دوستان در حفظ و حراست از منابع طبیعی امری ضروری است و مردم باید هر نوع گزارش تخریب، تصرف اراضی ملی و قطع درختان جنگلی را با شماره تلفن رایگان 1504 به اطلاع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند.
شهرستان مریوان با جمعیت 153 هزار نفری در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.