به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کشور (5 اسفند)، با الحاق یک بند به تبصره 16 این لایحه درباره بخشودگی سود هرگونه تسهیلات زیر یک میلیارد ریال با 172 رای موافق، 18 رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر موافقت کردند.
سید مهدی فرشادان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بند الحاقی به این تبصره، سقف بخشودگی جرایم، مشروط به بازپرداخت اصل تسهیلات و بخشش جریمه های متعلقه تا سقف 73 هزار و 200 میلیارد تومان تعیین می شود.
وی اضافه کرد: هر یک از مشمولان بخشودگی هر گونه تسهیلات زیر یک میلیارد ریال، می توانند از زمان تصویب این قانون از بخشودگی سود تسهیلات موضوع این بند استفاده کنند.
این نماینده مجلس درباره الزام بانک مرکزی برای اجرای این قانون نیز گفت: نمایندگان مجلس، بانک مرکزی را موظف کردند تا بدون رعایت مبلغ حداکثر توسط مطالبات بانک مرکزی از بانک ها، به تفکیک هر بانک مندرج در جدول ضمیمه تبصره 35 قانون اصلاح بودجه کل کشور، نسبت به اجرای طرح بخشودگی سود تسهیلات یاد شده، اقدام کند.
فرشادان افزود: انجام این مصوبه اتفاق مهمی برای نظام بانکی کشور است و تمام مطالبات معوق بانکی و جریان نقدینگی بانکی را بهبود بخشیده و از طرفی به مشتریان بانکی کمک می کند تا از زیر بار سنگین جرایم بانکی خارج شوند.
وی با بیان اینکه آمار دقیقی از میران بدهی بدهکاران بانکی وجود ندارد، گفت: با اجرای این قانون، یکی از گره های اصلی بخش تولید هم گشوده می شود و مانع اصلی برای تولید کنندگان بدهکار برداشته می شود.
فرشادان از بدهکاران بانکی در کردستان خواست در صورتی که مشمول اجرای این قانون و بخشودگی سود تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومان می شوند از همان ابتدای سال ٩٨ نسبت به انجام مراحل بانکی این قانون اقدام کنند تا مبادا در ماه های پایانی سال آینده بدلیل اتمام منابع مالی در نظر گرفته شده برای این قانون، دچار مشکل شوند.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.