به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام کاظم لطفیان روز دوشنبه در نشست تخصصی ائمه جمعه استان با موضوع آسیب های حوزه تبلیغ و روحانیت و راهکارها با اشاره به عظمت شخصیت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: آن بانوی بزرگ اسلامی شخصیتی است که هم شیعه و هم اهل سنت به وجود ایشان افتخار می کنند.
وی با اشاره به صفات و ویژگی های شخصیتی امام راحل افزود: امام خمینی (ره) به عنوان سلاله حضرت زهرا (س)، مظهر دینداری، دانایی، دلاوری و با مردم بودن بود و امامان جمعه هم که راهبری مردم را بر عهده دارند باید آراسته به این صفات باشند.
حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه امام (ره) متعلق به زمان خاصی نبود، اضافه کرد: رهبر فقید انقلاب توانست مردم را در همه زمان ها به هم متصل و جامعه بشری را از دره جهالت به قله سعادت رهنمون کند.
وی یکی از شئون روحانیت را مساله تبلیغ دانست و تاکید کرد: اهمیت این مساله به اندازه ای است که معیاری برای کفر و ایمان شناخته می شود لذا کسانی که در ساحت تبلیغ قدم می گذارند باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
حجت الاسلام لطفیان به وظایف روحانیون و مبلغین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: هدایت فکری و سیاسی، هدایت معنوی و دستگیری اجتماعی، غمخواری مردم به دلیل مورد اعتماد بودن از جمله وظایفی است که روحانیون بر عهده دارند و به برکت انقلاب اسلامی امروز بستر تبلیغ برای این قشر فراهم است.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور به سنگلاخ های ساختاری در عرصه تبلیغ هم اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بر خلاف گذشته که تعابیر سخیفی نسبت به مبلغین خطاب می شد، روحاینت در دیدگاه مردم جایگاه ویژه ای دارد.
حجت الاسلام لطفیان با تاکید بر اینکه باید در پایگاه نماز جمعه و جماعت، معادلات زندگی مردم را با منحنی ایمان به پیش برد، افزود: لازمه این مهم، برنامه ریزی درست است و روحانی مستقلی باید مساله نظام و انقلاب را فراتر از هر موضوع دیگری ببیند.
وی پایگاه نماز جمعه را مرکزی برای تبیین فرمول های صحیح زندگی دانست و گفت: زندگی بشر امروز با مشکلات معنوی بسیاری روبرو است که رفع این مشکلات در گرو تلاش بیشتر و استفاده بهتر از ظرفیت تبلیغ است.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور جلوگیری از ریزش مکتبی، ریزش سیاسی، ریزش اقتصادی و ریزش روانی را از مهمترین وظایف در پایگاه های نماز جمعه برشمرد و افزود: این پایگاه نباید به هیچ یک از مسایل جامعه بی تفاوت باشد.
وی یادآور شد: آنچه که در جایگاه مبلغ انتظار می رود، اینکه حول محور محبت به خدا، رسوا خدا (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مردم را جمع و مسجد به مرکز انفجار نور و تجلیگاه حق شود.
حجت الاسلام لطفان تاکید کرد: باید از مشکلات مردم در این پایگاه های گره گشایی کرد و الگوسازی مبتنی بر دین فراهم شود البته در این راه سستی عقیده پذیرفتنی نیست.
وی گفت: امامان جمعه، امانتداران دینی هستند و امروز هم با توجه به شرایطی که کشورمان در آن قرار گرفته، پای دین و انقلاب ایستاده و با بصیرت بی نظیر خود، نماز جمعه را به پایگاه استکبار ستیزی و نه مظلوم پروری تبدیل کرده اند.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خطاب به ائمه جمعه کردستان اظهار داشت: نباید نهضت روشنگری را فراموش کنند و روشنگری به معنای افشاگری نیست.
حجت الاسلام لطفیان نهضت تبیین و روشنگری را هم مورد نیاز ایران اسلامی برشمرد و افزود: نهضت اعتماد مردم به انقلاب در 22 بهمن متجلی شد و باید تلاش کنیم به آن خدشه ای وارد نشود.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.