کاوه اورک بختیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 32 هکتار زمین در قالب یک هزار و 482 فقره و بر اساس اجراییه صادره واحدهای اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها خلد ید شده و از متصرفان پس گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در 11 ماه گذشته از سال جاری جرائم و تخلفات ماده 42 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع اشجار 139 فقره پرونده و به میزان 10 هزار و 712 اصله درخت و نهال و در اجرای ماده 43 قانون مذکور 27 فقره پرونده برای 778 بوته کنی نیز تشکیل شده است.
رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: برای اجرای ماده 48 قانون 47 فقره پرونده مربوط به قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی به میزان 26 تن نیز تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.
اورک بختیاری گفت: میزان برخورد و تشکیل پرونده تخریب و تصرف در اراضی منابع طبیعی تاکنون یک هزار و 515 فقره پرونده و به مساحت یک هزار و 123 هکتار در اجرای مفاد ماده 55 و تخریب و تصرف عدوانی بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 153 فقره افزایش یافته است
وی یادآور شد: در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر 10 هزار هکتار جنگل و هر 50 هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز دارد و انتظار می رود خود مردم و فعالان منابع طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند.
اورک بختیاری افزود: با مشارکت مردم می توان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کرد و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در این راستا آماده است گزارشات تخریب و تصرف و قطع درختان خود رو و جنگلی و آتش سوزی های احتمالی را از طریق سامانه تلفنی رایگان 1504 دریافت و بسرعت رسیدگی کند.
کردستان حدود یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع دارد که معادل 61 درصد سطح استان را شامل می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.