به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدنجیب آداک عصر چهارشنبه در چهلمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق سنندج ایجاد وزارت گردشگری را اقدامی امیدوار کننده دانست و اظهار داشت: دولت بدنبال تدوین سند استراتژیک توسعه گردشگری است که حرکتی خوب در این بخش محسوب می شود.
وی با بیان اینکه برنامه شفافی برای توسعه گردشگری در کشور نیست، افزود: عدم وجود برنامه باعث شده آنگونه که در حوزه های بهداشت و درمان و کشاورزی پیشرفت داشته ایم در گردشگری کار خاصی صورت نگرفته باشد.
آداک اضافه کرد: دولت و بخش خصوصی در حوزه گردشگری به معنای واقعی کاری انجام نداده و مانند دیگر حوزه ها در این بخش هزینه و سرمایه گذاری نشده است.
رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق سنندج با بیان اینکه برخی آژانس های مسافرتی کردستان در حال تعطیل شدن هستند، گفت: باید از ظرفیت های موجود استان برای جذب گردشگران از کردستان عراق استفاده بیشتری کرد.
وی یادآور شد: دفاتر مسافرتی می توانند تورهای گردشگری را به مقاصد مختلف در کردستان از جمله منطقه هورامان هدایت کرده و از این طریق به رونق کسب و کار خود کمک کنند.

** سامانه جامع گردشگری کردستان راه اندازی می شود
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز گزارشی از عملکرد دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که در تهران برپا شد ارائه کرد و گفت: نسبت به سال های گذشته این نمایشگاه تغییرات زیادی نداشت.
حمید اسکندری با بیان اینکه یکی از بزرگترین ضعف های غرفه داران استان کردستان در این نمایشگاه ضعف تبلیغات بود، افزود: در مجموع امتیاز شرکت کنندگان کردستانی در این نمایشگاه قابل قبول است.
وی از راه اندازی سامانه جامع گردشگری کردستان در اسفند امسال خبر داد و اظهار داشت: برنامه ما این است که کار تبلیغات گردشگری را در جامعه هتلداران و دفاتر گردشگری به سمت الکترونیکی کردن پیش ببریم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اعتبارات استانی این اداره کل را نسبت به دیگر استان ها کمتر دانست و افزود: با این وجود تمام تلاش خود را برای حمایت از بخش خصوصی بکار گرفته ایم.

** فعالان گردشگری کردستان وضعیت بغرنجی دارند
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کردستان نیز در این نشست گفت: وضعیت فعالان حوزه گردشگری استان نگران کننده است و نیاز به اقدامی مهم برای حمایت از این صنف محسوس است.
هوشنگ جواهری اضافه کرد: 50 تا 60 درصد فعالان گردشگری کرستان از جمله هتلداران و آزانس های مسافرتی به دلیل نبود درآمد و رکود بازار در حال تعطیل شدن هستند و در صورت عدم حمایت، آینده ای ناگوار در انتظار این صنف است.
وی اضافه کرد: باید اداره کل میراث فرهنگی ضمن حمایت از فعالان عرصه گردشگری، با برنامه ریزی مناسب مانع از تعطیلی هتلداران و آژانس های مسافرتی شده و زمینه توسعه این بخش را با کمک فعالان این حوزه فراهم کند.
رئیس موسسه بین المللی توسعه پایدار کردستان نیز گزارشی پیرامون حفظ و ارتقای ظرفیت های محدوده کوچکه ره ش (سنگ سیاه) سنندج با موضوع گردشگری ارائه داد و گفت: این منطقه یکی از ارتفاعات اراضی شمال غربی این شهر است که یک هزار و 370 هکتار مساحت دارد و ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری محسوب می شود.
بهمن زارعی افزود: جایگاه ممتاز این تپه به لحاظ قرار گیری، شیب فوق العاده ملایم کوچکه ره ش و ترکیب بصری آن با خط آسمان شهر و چشم اندازی زیبا می تواند به منطقه ای گردشگری تبدیل شود.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.