به گزارش خبرنگار ایرنا، کامل گلباغی روز سه شنبه در جلسه ای که به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با پنج استان دیگر کشور در خصوص برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در سنندج تشکیل شد، افزود: سه هزار و 943 نفر معادل 57 درصد ثبت نام شدگان استان در این آزمون را بانوان تشکیل دادند.
وی اضافه کرد: تعداد برادران شرکت کننده در این دوره از آزمون قرآن کریم 2 هزار و 214 نفر یعنی 43 درصد از کل ثبت نام شدگان بود.
مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: بیشترین شرکت کنندگان در این آزمون مربوط به شهرستان های سقز با 2 هزار و 71 نفر و سنندج با 2 هزار و 29 نفر است.
گلباغی یادآور شد: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی شامل گروه حفظ قرآن کریم با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) با هفت رشته و گروه آموزشهای الکترونیکی با سه رشته برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این آزمون به صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود، گفت: یک هزار و 326 نفر از شرکت کنندگان در بخش آزمون کتبی و چهار هزار و 829 نفر در بخش آزمون شفاهی با هم رقابت می کنند.
وی تاکید کرد: آزمون کتبی قرآن کریم روز پنجشنبه 9 اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در این استان هم برگزار می شود.
گلباغی یادآور شد: قرآن آموزانی که در بخش های شفاهی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت نام کرده اند می توانند از روز یکشنبه 5 تا جمعه 10 اسفند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام کنند.
هفتمین دوره آزمون قرآن کریم به صورت سراسری از 9 تا 16 اسفند در استان های مختلف کشور برگزار می شود.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.