به گزارش خبرنگار ایرنا، وارد سالن 1200 نفره مجموعه ورزشی شهید چمران که می شوی، جمعیت انبوهی نشسته است، سرودهای انقلابی پخش می شود، بعضی ها حال و هوای دیگری دارند، همان هایی که روزهای جوانی خود را در سنگر جهاد پشت سر گذاشتند و امروز در این فضا، به یاد همسنگران شهید خود افتاده اند.
چند روزی می شد یاد و عطر شهدا در کوی و برزن این شهر جاری بود، همه آماده می شدند تا از قهرمانان شهرشان دوباره یاد کنند و امروز همه آمدند تا اجری همپای شهادت را از آن خود کنند، چرا که می دانند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست.
** شهادت بالاترین مقام الهی
امام جمعه قروه روز سه شنبه در این اجلاسیه شهادت را تنها مقام بلند الهی برای انسان دانست که مقامی بالاتر از آن نزد خدای متعال نیست.
حجت الاسلام حسن باباییان افزود: پیامبر اعظم (ص) هم بالاترین خوبی ها را شهادت در راه خدا معرفی کرده اند.
وی با بیان اینکه شهدای ما این مقام را به سادگی به دست نیاورده اند، اظهار داشت: مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی های بسیاری انجام دادند تا خداوند آنان را به این مرتبه بلند و جایگاه ارزشمند برساند.
حجت الاسلام باباییان ایثار را مقدم داشتن دین بر خود دانست و گفت: انسان های مجاهد با گذشتن از جان دین خدا را یاری کردند و برای اعتلای کلمه الله آنچه که در وجود خود داشتند در طبق اخلاص نهادند.
امام جمعه قروه ایثار شهدا را بزرگترین خدمت به ملت دانست و افزود: نعمت امنیت و سایر نعمات انقلاب اسلامی، دستاوردهایی است که حاصل خون مطهر شهداست و باید قدردان این نعمت باشیم.
وی سربلندی و عزت ملت ایران را مدیون شهدا دانست و اضافه کرد: امروز اگر دشمن از ما می ترسد و بدنبال این است که جوانان غرب به اسلام روی نیاورند بواسطه عظمتی است که انقلاب در پرتو خون شهدا بدست آورده است.
امام جمعه قروه به توطئه های روز افزون دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین همایش هایی بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان مهمترین سد در برابر دشمنان است.

٭٭ دهه پنجم انقلاب دهه پیشرفت
فرماندار قروه هم در این اجلاسیه گفت: مردم انقلابی و ولایی این شهرستان از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 464 شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده اند.
موحد امان اللهی افزود: مسئولین این شهرستان مفتخر به خدمتگزاری در برابر پدر و مادران 17 شهید عزیز جاوید الاثر و 13 خانواده معظم شهداست که بیش از 2 شهید تقدیم این انقلاب و میهن اسلامی کردند.
وی با بیان اینکه در طلیعه پنجمین دهه از عمر با برکت انقلاب، برگزاری این اجلاسیه فرصتی برای آغاز پرشورتر این دهه است، اضافه کرد: پیام این اجلاسیه که با رمز یا زهرا (س) آغاز شد، این است که ما با توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) راه امام و شهدا را تحت رهبری و فرماندهی رهبر معظم انقلاب با اقتدار و ایمان ادامه خواهیم داد و فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را به نسل جدید انقلاب منتقل و معرفی می کنیم.

** نسل جوان و آگاهی از رشادت شهدا
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه نیز در این مراسم اظهار داشت: اجلاسیه پایانی شهدای این شهرستان در راستای برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان برگزار شد.
سرهنگ محمدرضا حیدری به برنامه های اجرا شده در این اجلاسیه اشاره کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدای پایگاه، حوزه، شهرستان و آبروی محله، سرکشی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، اعزام اکیپ های پزشکی و درمانی به مناطق محروم، توزیع بسته های حمایتی در میان نیازمندان، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله این برنامه ها است.
وی یادآور شد: همه ما وظیفه داریم برای حفاظت از انقلاب اسلامی تلاش کنیم و رشادت و پایمردی شهدا را به نسل های آینده انتقال دهیم.
سرهنگ حیدری اضافه کرد: امروز باید نسل جوان در جریان این رشادت ها قرار گیرد تا بتواند در آینده از نظام اسلامی به خوبی پاسداری کند.
به گزارش ایرنا، شهرستان قروه 464 شهید معظم در راه دفاع از انقلاب اسلامی تقدیم کرده که از این تعداد 19 نفر از زنان شهیده هستند.
390 شهید در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، هشت شهید در راه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و 51 شهید در بمباران شهر قروه در راه دفاع از این آب و خاک جان خود را فدا کردند.
13 شهید گمنام هم در شهرستان قروه آرمیده اند.
این شهرستان 62 آزاده، 507 جانباز زیر 25 درصد و 393 نفر جانباز بالای 25 درصد دارد.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.