به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نجفی روز یکشنبه در نشست جانبازان، ایثارگران و آزادگان روحانی با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: جمعیت روحانیون استان، 51 شهید، 39 جانباز و یک آزاده را در کارنامه ایثارگری خود دارد.
وی با بیان اینکه جامعه ایثارگری کردستان افتخارات بسیاری را دارد، گفت: توصیف شهدای کردستان از زبان رهبر معظم انقلاب به عنوان شهدایی مظلوم تر و غریبانه تر از دیگر شهدا، جایگاه و نقش کردستان را در حراست از انقلاب اسلامی مشخص می کند.
نجفی به حضور خانواده های معظم شاهد و ایثارگر استان دوشادوش میلیون ها ایرانی در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و افزود: این حضور مسئولیت مسئولان را سنگین تر و موجب یاس و ناامیدی بیشتر دشمنانی شد که کمر همت بسته بودند تا جشن چهل سالگی انقلاب برگزار نشود.

** لزوم توجه بیشتر به خانواده شهدا
امام جمعه سقز هم که خود از جانبازان حاضر در این نشست بود، گفت:خانواده های معظم شهدا جایگاه برجسته ای دارند که باید این جایگاه حفظ شود.
ماموستا سید حسین حسینی افزود: باید با توجه بیشتر و کامل به خانواده های معزز شهدا، حق آنان ادا شود.
وی بر لزوم ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر هم تاکید کرد و گفت: این فریضه موجب می شود تا به کشور خدمت شود و راه خیانت بسته شود.

** طرح های اشتغالزایی مورد توجه قرار بگیرند
امام جمعه مسجد قبای سنندج نیز رسیدگی به فقرا، نرمخویی و برخورد مناسب با مردم و توکل به خدا در همه امور را از ویژگی های حکومت اسلامی برشمرد.
ماموستا خلیل آدابی به حجم زیاد کارهای عمرانی انجام گرفته در استان اشاره و با تقدیر از آن خواستار تلاش برای راه اندازی طرح هایی شد که بتواند اشتغال زیادی را در پی داشته باشد.
یکی از فرزندان شهدای روحانی هم با تبریک 40 سالگی انقلاب، عدد 40 را معیاری خاص در مسائل عرفانی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: نهال انقلاب اسلامی امروز به درختی تنومند تبدیل و وارد دهه عقلانیت و تکامل خود شده است.
عبدالسلام کریمی از خانواده های شهدا به عوان سرمایه های نظام اسلامی نام برد و تاکید کرد: از مصادیق و مظاهر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، احترام و تکریم خانواده آنان است که احترام واقعی نیز منوط به نگهداشتن آنان در متن جامعه است.
عضو شورای افتا بانه و امام جمعه بخش بوالحسن این شهرستان نیز به انحراف انقلاب های بزرگ دینا در فاصله چند سال از عمر خود اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران به واسطه دینی بودن، هر روز تابناک تر از همیشه است.
ماموستا رحیم عباسی، افزود: انقلاب اسلامی توانست اسلام را احیا کند و آن را به اوج سعادت خود برساند و مایه هراس دنیای استکبار و استبداد شود.
وی شهرستان بانه را از شهرستان مهم کردستان دانست که در فتنه را به روی همه فتنه گران بسته است و افزود: تقدیم 800 شهید تنها در یک بمباران هوایی مظلومیت و ایثار این شهرستان را نشان می دهد.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.