به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در نشست با جانبازان، ایثارگران و آزادگان روحانی استان کردستان اظهار داشت: روحانیون نقش اساسی و مهمی در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی داشتند و تلاش بی وقفه ایشان در تحولات انقلاب را نباید نادیده گرفت.
وی با تاکید بر تداوم خدمت به اسلام و مردم تا رسیدن انقلاب به اهداف بزرگ خود، افزود: ابلاغ بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب، مسیر حرکت تا تحقق این اهداف بزرگ را روشن کرده است.
نماینده ولی فقیه در کردستان با مقایسه ایدئولوژی انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های بزرگ دنیا گفت: انقلاب های دیگر جنبه مادی و دنیایی انسان را در نظر داشتند که به همین دلیل به سرعت افول کردند و تاثیری در دنیا نداشتند.
آیت‌الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: این انقلاب ها با فطرت و نیاز معنوی انسان مطابقت نداشت اما انقلاب اسلامی با برخورداری از پشتوانه اسلام و بهره‌گیری از نگاه، رفتار و الگوهای دینی توانست تاثیرگذارترین انقلاب جهان شود.
وی اداره انقلاب توسط رهبری دینی را ویژگی حکومت اسلامی دانست و یادآور شد: این رهبری فارغ از نگاه غربی و شرقی، تنها بر ارزش های دینی تکیه داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه غرب، دین و خدا را از زندگی بشر خارج کرد، افزود: برخی مباحثی که توسط افرادی در کشور ما نیز مطرح می‌شود متاثر از نگاه سکولاریسم غربی است که در متون درسی و دانشگاه های ما نیز رخنه کرده است.
آیت‌الله حسینی شاهرودی به تلاش بری معرفی دین به عنوان مساله‌ای فردی اشاره کرد و اظهار داشت: این مساله موجب شده تا برخی علمای دینی هم از سیاست و مسایل سیاسی فاصله بگیرند که نتیجه آن مقابله با مظاهر اسلامی در برخی کشورها است.
وی به خدمات نظام اسلامی در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: این خدمات موید نگاه ویژه نظام اسلامی به کردستان است.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه اتاق فکر دشمن علیه انقلاب اسلامی همیشه فعال است، گفت: انقلاب اسلامی ثابت کرد که بشر برای سعادت باید به سمت دین برگردد و با این الگو تمام مبانی تفکر غرب را به هم ریخت.
آیت‌الله حسینی شاهرودی به زبونی آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: فروپاشی آمریکا به تمام معنا در حال تحقق است و تحریم هایی که قرار بود علیه ایران باشد، زمینه ساز رشد اقتصادی کشورمان شد.
وی در پایان اضافه کرد: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور و اداره جهان بر مبنای حاکمیت دین است.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.