آزاد حکمت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون 581 هزار و 928 خط تلفن ثابت در استان نصب شده که 510 هزار و 766 مورد آن مشغول به کار است.
وی با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی برای واگذاری خط تلفن ثابت در استان نداریم، افزود: براساس آمار آذر امسال، کردستان از لحاظ ضریب نفوذ تلفن ثابت در رده هجدهم کشور قرار دارد.
مدیر مخابرات منطقه کردستان، آمار روستاهای تحت پوشش تلفن ثابت را 938 روستا اعلام کرد و گفت: برای اولین بار در استان از آخرین تکنولوژی تلفن ثابت بهره برده و با استفاده از برند داخلی 140 هزار شماره نصب شده است.
حکمت بر عزم مخابرات برای ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه ارتباطی تاکید کرد و اظهار داشت: بهره مندی مشترکان از فیبر نوری که آخرین تکنولوژی در حوزه تلفن ثابت است در دستور کار این شرکت قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه تمام نقاط و ساختمان های جدید به خط تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری مجهز می شوند، افزود: در حوزه تلفن ثابت کارهای بزرگی صورت گرفته که البته با توجه به زیرساخت ها و استقبال مردم تعداد خط تلفن های نصب شده متفاوت است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود 582 هزار مشترک تلفن ثابت تحت پوشش خدمات مخابرات کردستان هستند و ضریب نفوذ خدمات تلفن همراه اول در استان به بیش از 100 درصد رسیده است.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.