به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای با گذشت11 دوره و با رویکرد مناسبی که دارد توانسته جایگاه بسیار خوبی در بین هنرمندان کشور و جهان پیدا کند ضمن اینکه به عنوان یکی از جشنواره های الف در سطح بین الملل شناخته می شود.
زانیار لطفی افزود: در چند دوره گذشته جشنواره و با توجه به حمایت های انجام شده اتفاقات بسیار خوبی در بخش تولید آثار صورت گرفته و اکنون هنرمندان فیلمساز استان کردستان از جایگاه ارزشمندی در بخش تولید فیلم کوتاه برخوردار هستند.
وی انیمیشن را یکی از بخش های تاثیرگذار در بخش فیلم های کوتاه دانست و گفت: هنرمندان کردستانی در این بخش نیز همواره آثار برتر زیادی داشته و مقام های برتری را کسب کرده اند.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان با اشاره به اعلام راه یافتگان بخش انیمیشن دوازدهمین دوره این جشنواره اضافه کرد: از میان 22 اثر انتخاب شده در بخش اصلی و مسیر تجربه 2 اثر از استان با عناوین «هام هام» به کارگردانی آذر منصوری و «رویای نان» به کارگردانی رضا محمدی و یک اثر دیگر با عنوان «بالانس» به تهیه کنندگی و کارگردانی برزان رستمی دیده می شود.
وی افزود: در بخش اکران اصلی و مسیر تجربه 2 اثر به کارگردانی هنرمند توانمند بانه ای رضا محمدی با عناوین داستان کوتاه و رد پا نیز در بین 16 اثر انتخاب شده حضور دارند.
در یازدهمین دوره جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای، در بین آثار برگزیده نهایی سه اثر تولیدی حوزه هنری کردستان عناوین برتر بخش های مستند، داستانی و پویا نمایی جشنواره را از آن خود کردند.
دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای از هشتم تا دهم اسفند ماه 97 به دبیری علی قربانی در تهران برگزار می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.