به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالناصر همتی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در مجموع هدف ما اعتلای کردستان است و در روزهای آینده شاهد بهبود و بهتر شدن وضعیت اقتصادی این استان خواهیم بود.
وی تاکید کرد: کردستان از لحاظ اقتصادی ظرفیت لازم را برای توسعه و اشتغال ندارد، بنابراین به این نتیجه رسیدیم با کمک صندوق توسعه ملی و بانک های کشور کار ویژه ای برای این استان انجام دهیم.
رئیس کل بانک مرکزی به سهم یک درصدی کردستان از تسهیلات کشور اشاره کرد و افزود: پایین بودن تسهیلات استان به کمبود سپرده های بانکی در استان برمی گردد که تلاش می کنیم این کمبود را جبران کنیم.
همتی اضافه کرد: تلاش ما این است که این چرخه را بشکنیم و از دیگر منابع مالی کشور برای کردستان توسعه بیشتری ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه تصیمیم ما این است حجم سهم تسهیلات کردستان را بیشتر کنیم، یادآور شد: تلاش می کنیم طرح های خوبی را در استان راه اندازی کرده و زمینه توسعه اشتغال این منطقه را فراهم کنیم.
رئیس کل بانک مرکزی به جلسه گروه اقتصادی مقاومتی در سنندج اشاره کرد و گفت: در این جلسه طرح های خوبی بررسی و مقرر شد طرح هایی که کوچکتر و متوسط هستند را سریعتر تامین مالی کنیم که عمده آن ریالی بود.
همتی اظهار داشت: طرح هایی که تامین مالی ریالی نیاز دارند را در اولویت قرار داده و بانک مرکزی با کمک صندوق ملی و بانک های عامل نسبت به تامین منابع مالی آنها اقدام می کند.
وی با اشاره به اینکه در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز قرار شد تسهیلات لازم را در اختیار این بخش قرار گیرد، افزود: در این جلسه نیز تصمیماتی درباره رفع موانع و محدودیت های واحدهایی که مشکل کارگری(از جمله چک برگشتی و مشکلات مالیاتی) دارند، گرفته شد.
همتی به جلسه با شهرداران 10 گانه کردستان نیز اشاره کرد و گفت: درباره مشکلات شهرداری های استان مانند حقوق کارگران و بدهی های آنان تصمیمات ویژه ای گرفتیم که ظرف یکی 2 هفته آینده به نتیجه می رسد و تامین مالی خوبی شامل شهرداری های این استان می شود.
به گزارش ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای بازدید از یک طرح بزرگ صنعتی و شرکت در چند جلسه از جمله شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت روز شنبه به استان کردستان سفر کرد.
شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفتگوی دولت و بخش خصوصی و جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌ها از جمله مهمترین برنامه‌های رئیس بانک مرکزی و هیات همراه در سفر یک روزه رئیس کل بانک مرکزی و هیات همراه به کردستان است.
شرکت در کارگروه طرح های پیشران با حضور سرمایه گذاران و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط، جلسه با شهرداران شهرهای سنندج، سقز، بیجار، قروه، مریوان، بانه و کامیاران از دیگر برنامه های سفر یک روزه رئیس کل بانک مرکزی به استان کردستان است.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.