یه گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سنندج در خصوص این بیانیه مشترک گفت: پیرو مباحث مطرح شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر افت کیفیت آب این شهر، جلساتی با حضور سازمان های مردم نهاد و فعالان زیست محیطی و دستگاه های اجرایی و نظارتی مرتبط با موضوع برگزار شد.
مجید شاه اویسی افزود: در همین راستا نمایندگان انجمن های مردم نهاد روز 19 بهمن ضمن بازدید از تصفیه خانه آب و تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج در جریان نتایج آزمایشات و کنترل کیفی آب شرب شهر قرار گرفتند.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، دستگاه های ذیربط با ارائه اطلاعات صحیح و بر مبنای داده های علمی درست، این رضایت خاطر را به نمانیدگان و مسئولان تشکل های مردمی دادند که در حال حاضر (صرفا تاکید می شود در حال حاضر) آب شُرب شهر سنندج سالم بوده و شهروندان می توانند با اطمینان خاطر از این آب استفاده کنند.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: یادآوری می شود اگر در برهه زمانی خاصی مشکلی از نظر طعم و بو وجود داشته (البته با وجود قرارگیری در رده استاندارد) در حال حاضر مشکل کاملا مرتفع شده و لازم است با ارائه تمهیداتی از جمله مدیریت حوضه آبریز و شست و شوی شبکه از بروز مجدد این مشکل جلوگیری شود.
اعضای شورای اسلامی و سازمان های مردم نهاد شهر سنندج در این بیانیه تاکید کرده اند وزارت نیرو و دستگاه های تابعه استانی، استانداری کردستان و دستگاه های نظارتی برنامه دراز مدت تامین آب شرب شهر سنندج را به اطلاع عموم برسانند.
دستگاه های مرتبط از جمله شرکت آب و فاصلاب روستایی و مرکز بهداشت برنامه های دراز مدت و کوتاه مدت خود را در رابطه با جلوگیری از ورود فاضلاب روستاهای حوضه آبریز فاصلاب انسانی و فضولات حیوانی به دریچه سد قشلاق اعلام و با اختصاص اعتبارات عمرانی مناسب احداث تصفیه خانه و یا سایر روش های دفن (سیستم لجن فعال) در زمان مشخص و معقولی این معضل را مرتفع کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.