محمد رسول شیخی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به احداث و خرید 200 واحد شهری و 80 واحد روستایی مددجویی در کردستان اظهار داشت: برای این واحدها 123 میلیارد ریال هزینه شده که 13 میلیارد ریال آن توسط خیرین، 40 میلیارد ریال از منابع امدادی و 70 میلیارد از محل پرداخت زکات و مابقی از محل آورده مددجویان تامین شده است.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه سپاه و کمیته امداد امام خمینی (ره) عملیات اجرایی 230 واحد مسکن روستایی مددجویی آغاز شده که 115 واحد از این تعداد به بهره برداری رسیده است.
شیخی زاده به توانمند سازی و اشتغال مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت: در سال جاری 390 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 16 و 830 میلیارد ریال نیز از محل اشتغال پایدار روستایی و 100 میلیارد ریال از محل منابع کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان پرداخت شده است.
وی گفت: امسال در راستای اشتغال مدد جویان کمیته امداد 900 خانوار در کردستان توانمند اعلام شده که تسهیلات اشتغالزایی آنها در سال 96 پرداخت شده است.
شیخی زاده تامین ضمانت برای تسهیلات اشتغالزایی را از مشکلات اساسی متقاضیان اعلام کرد و افزود: بسیاری برای حل این مشکل تفاهمنامه ای بین معاونت اشتغال کمیته امداد و بانک های عامل منعقد شده تا از منابع امدادی مددجویان برای تسهیل در پرداخت بهره گیری شود.
به گزارش ایرنا 160 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند و از حمایت های این نهاد به صورت مستمر بهره مند می شود.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.