به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا عصر سه شنبه در یازدهمین جلسه شورای اداری سقز اظهار داشت: کارهای ارزشمندی در خصوص مطالعات اکتشافی معادن استان صورت گرفته و ذخایر متعدد طلا و آهن نیز کشف شده است.
وی با بیان اینکه وجود این معادن از نقاط قوت و امید به توسعه استان را بیشتر می‌کند اضافه کرد: تخصیص اعتبارات بیشتر برای مطالعه پهنه‌های دیگر استان ضرورت دارد.
استاندار کردستان اظهار داشت: رایزنی های مختلفی با برخی از مجموعه ها برای فرآوری و سرمایه گذاری در طلای سقز انجام داده شده که به محض نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.
مرادنیا در ادامه به وضعیت فرودگاه سقز اشاره کرد و گفت: تعهدات استان را برای فرودگاه سقز انجام می شود و انتظار می رود طبق برنامه ریزی های انجام شده تا سال 1400 به اتمام برسد.
وی اقدامات وزارت راه و شهرسازی در کردستان را قابل توجه دانست و یادآور شد: در همه نقاط استان طرح های راهسازی در همه بخش ها فعال است جا دارد اعتبارات بیشتری به این حوزه تخصیص داده شود.
استاندار کردستان افزود: همه قطعات کریدور شمال جنوب مطالعه شده اما به سبب کمبود اعتبارات بخش عمده آن بلاتکلیف است.
مرادنیا با بیان اینکه در لایحه سال 9٨ اعتبار راه آهن همدان - سنندج از 480 میلیارد ریال به یک هزار و 500 میلیارد ریال رسیده است گفت: اتمام این طرح همچنان نیازمند اعتبارات بیشتر است.
به گزارش ایرنا، در جریان سفر استاندار کردستان به سقز، باند دوم طرح کنارگذر سقز به بهره برداری رسید؛ این طرح به طول ۲۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر 600میلیارد ریال احداث شده است.
3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.