به گزارش خبرنگار ایرنا، بازی و یادگیری از جمله طرح های آموزشی است که با برنامه ریزی های انجام شده قرار است در یک هزار مدرسه ابتدایی 10 استان کشور از جمله کردستان به صورت آزمایشی اجرا شود.
آیین افتتاح اجرای این طرح در استان کردستان روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، اجرایی و کادر آموزشی کردستان و دانش آموزان مقطع ابتدایی دبستان آموزگار سنندج برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین، اجرای بازی و یادگیری را یکی از طرح های موثر در راستای شاداب سازی محیط یادگیری اعلام کرد و گفت: با اجرای موفق این طرح تعلیم و تربیت به معنای واقعی خود می تواند پی شبرود.
رشید قربانی افزود: یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت نظام آموزشی کشور تنوع و شاداب سازی محیط یادگیری است و اجرای این طرح دانش آموزان را به محیط مدرسه و کلاس درس علاقمند می کند.
وی اظهار داشت: تمام متولیان امر باید با آگاهی، بینش مشترک و وحدت رویه در راستای کمک به با نشاط شدن یادگیری و تعلیم و تربیت عمیق گام بردارند تا اصطکاک الگو بوجود نیاید.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه اجرای بازی ها در مدارس باید در خدمت یادگیری و تعلیم و تربیت باشد، اضافه کرد: اجرای این طرح نباید هزینه و بار مالی بر اولیای دانش آموزان تحمیل کند، بنابراین باید در انتخاب بازی ها رعایت مسایل ایمنی و سلامت دانش آموزان و استانداردهای لازم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه طرح بازی و یادگیری از برنامه های مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش و حوزه معاونت آموزش ابتدایی است بر اجرای هر چه بهتر آن در استان تاکید کرد.

** 13 هزار دانش آموز کردستانی زیرپوشش طرح
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین گفت: در سال تحصیلی جاری، 13 هزار و 803 نفر از دانش آموزان دوره اول ابتدایی استان زیر پوشش طرح بازی و یادگیری قرار می گیرند.
صدیقه عبداللهی با بیان اینکه تعداد 100 مدرسه در استان، 50 مدرسه دخترانه و 50 مدرسه پسرانه، مجری طرح می شوند، افزود: این مدارس از بین مدارس برخوردار، نیمه برخوردار و مدارس محروم حتی مستقل روستایی انتخاب و به وزارتخانه معرفی شده اند.
وی یادآور شد: آموزش و یادگیری در دوران دبستان مستلزم توجه به نیازهای جسمانی، شناختی، عاطفی و اجتماعی کودکان است و بازی زمینه رشد شخصیت کودکان را در ابعاد مختلف تسریع می دهد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: از طریق اجرای طرح بازی و یادگیری تلاش می کنیم از ظرفیت بازی برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت استفاده کنیم.
وی بر تهیه برنامه هفتگی توسط معلمان دبستانی و مربیان پیش دبستانی و ارائه به مدیر مدرسه در راستای برنامه ریزی برای استفاده از اتاق بازی و یادگیری، ارزیابی و ارزشیابی برنامه و ارائه گزارش تاکید کرد.
عبداللهی اظهار داشت: مدارس می توانند با تشکیل کمیته تخصصی در درون مدرسه و نیاز سنجی لازم نسبت به تهیه و تکمیل مجموعه بازی ها اقدام کنند.
در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین، تنوع بخشی به محیط های یادگیری و ایجاد فضایی با نشاط و شوق انگیز برای دانش آموزان مدارس ابتدایی و نو آموزان مراکز پیش دبستانی، طرح «بازی و یادگیری» در 10 استان منتخب کشور از جمله کردستان به صورت آزمایشی اجرا می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.