علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موج از اواخر روز جمعه فعالیت خود را در اکثر نقاط استان آغاز خواهد کرد که در نوار غربی استان فعال تر است.
وی با بیان اینکه این سیستم همراه با بارش باران و برف است، افزود: فعالیت این سیستم بارشی تا اواخر شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این مدت بارش برف در ارتفاعات بیشتر است.
معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: براساس پیش بینی های هواشناسی از روز یکشنبه از شدت بارش ها کاسته و به صورت پراکنده خواهد بود و سپس به تدریج از آسمان استان عبور می کند.
وی یادآور شد: در طول فعالیت این موج بارشی دمای هوای استان خیلی پایین نیست اما از روز دوشنبه کم کم از دمای هوا کاسته می شود.
پناهی به شهروندان توصیه کرد در زمان فعالیت امواج بارشی از سفرهای غیر ضروری و استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب ها و ارتفاعات خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین بارش باران در استان کردستان در آمار 30 ساله بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.