به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: ظرفیت شورای فرهنگ عمومی بالا است و می تواند تاثیرگذاری مطلوبی بر جامعه بگذارد و بسیاری از مشکلات را حل کند.
وی با تاکید بر اجرای درست نقش این شورا در فرهنگ سازی جامعه اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی می تواند با زبان توصیه، مقررات و بهره گیری از ظرفیت ها برای اصلاح فرهنگ جامعه بیش از پیش تاثیرگذار باشد.
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: لازم است با اتخاذ تدابیری برای فرهنگ سازی آحاد جامعه در زمینه های مختلف تلاش و برنامه ریزی شده و از ظرفیت رسانه ها، صدا و سیما، نشریات و فضای مجازی برای این مهم بهره گرفته شود.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: فرهنگ عمومی جامعه باید به این سمت برود که نسبت به مصرف بی رویه حساس شود و شورای فرهنگ عمومی می تواند با بررسی مسائل و استفاده از ظرفیت ها این فرهنگ را در جامعه ایجاد کند.
وی خواستار اطلاع رسانی و بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب به آحاد جامعه شد و اظهار داشت: مسئولان باید دستاوردهای 40 ساله نظام را نشان دهند و افتخارات باید بیان شود تا مردم اطلاع پیدا کنند، چرا که با عدم اطلاع رسانی فضا برای رسیدن دشمن به اهدافش فراهم می شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان گفت: شورای فرهنگ عمومی با شناسایی آسیب های اجتماعی و مسائل فرهنگی تصمیماتی اتخاذ کند تا جامعه به سمت فرهنگ مطلوب گام بردارد و مشکلات نیز حل شود.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: در عرصه اقتصادی نیز باید برای استفاده از کالای ایرانی فرهنگ سازی شود، همه به استفاده از جنس ایرانی افتخار کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: از سال 79 با تلاش بیشتر و به کارگیری ابزار و تکنولوژی به روزتر تولید محصولات کشاورزی استان، 2.6 درصد رشد را نسبت به سال 97 نشان می دهد.
حسین فیروزی با بیان اینکه تکنولوژی، فناوری و نوآوری بخشی از پوسته فرهنگی است، اضافه کرد: متناسب با پتانسیل های استان از جمله نیروی انسانی، آب و خاک برای تولیدات کشاورزی برنامه ریزی کنیم.
وی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان می تواند فضای عمومی جامعه را به سمت فرهنگ سازی به کار گیری فناوری و استفاده از تکنولوژی به روزتر هدایت کند که نتیجه این مهم منجر به تولیدات بیشتر و توسعه استان خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان یادآور شد: استفاده از سیستم نوین آبیاری، به کارگیری تکنولوژی بهتر با بهره وری بیشتر، استفاده از روش های نوین کشاورزی، رفتار نو و فرهنگ سازی می خواهد.
وی با بیان اینکه شیوه تبلیغات و اطلاع رسانی در جامعه امروز تغییر کرده است، افزود: ما به روش های نوین برای فرهنگ سازی نیاز داریم و شورای فرهنگ عمومی با سیاست گذاری برای رسانه ها می تواند به کمک فرهنگ سازان بیاید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: رسانه ها می توانند دستاوردهای نظام و دولت را با توجه به ظرفیتی که دارند به جامعه منعکس کنند و بر همین اساس لازم است به نقش رسانه ها در توسعه اقتصادی بیش از پیش توجه شود.
فیروزی اضافه کرد: دشمن تلاش می کند با جنگ رسانه ای ملت ها را تحت ظلم قرار دهد و با اطلاعات یکسویه به جامعه یاس و ناامیدی تزریق کند.
وی با بیان تبیین اقتصادی در همه حوزه ها ضروری است، افزود: فرهنگ سرمایه پذیر در کردستان نیاز به تقویت دارد که در این راستا شان و منزلت سرمایه گذار باید حفظ شود، احترام و عزت ببیند و کارش با سرعت راه بیافتد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی استان، شناخت و اطلاع از وضعیت فرهنگ عمومی برای ارزیابی و تصمیم گیری دقیق است.
جلال قلعه شاخانی افزود: برگزاری جشن های انقلاب، حضور پرشور و امیدآفرین مردم در برنامه های عمومی، اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، برگزاری محافل انسی با قرآن، برپایی نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب و دیدار و سرکشی با خانواده شهدا از جمله عناوین برنامه هایی است که در روزهای اخیر در حوزه فرهنگی برگزار شده است.
جلال قلعه شاخانی، نظارت بر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها را یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی استان ذکر کرد و افزود: تلاش شده است در جلسات این شورا در استان یکی از شهرستان ها حضور داشته باشد و گزارشی از عملکرد شورای فرهنگ عمومی شهرستان را ارائه و ناظر شهرستانی نیز ارزیابی داشته باشند.
وی گفت: سه جلسه کمیسیون کمیته های اقماری مرتبط با شورای فرهنگ عمومی استان در 2 هفته اخیر برگزار شده و برنامه ریزی برای 2 جلسه شورا نیز تا پایان سال اتخاذ شده است.
وی مبحث فرهنگ و اقتصاد و تاثیر این مقوله در زندگی را دستور کار جلسه شورای فرهنگی عمومی استان اعلام کرد و اظهار داشت: تلاش می کنیم در جلسات شورای فرهنگ عمومی با هم اندیشی اعضا اولویت ها و راهبردهای شورا برای سال آینده ترسیم شود.
در ادامه این جلسه مباحث و مطالبی پیرامون نقش فرهنگ در اقتصاد بررسی و اعضا مطالبی را حول محور این مبحث ارائه کردند.
9936 /3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.