احمد فعله گری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از دهه فجر 131 روستا گازرسانی شده بود که با بهره برداری از طرح گازرسانی روستاهای هشمیز، درویشان، سو، برزآب و پتلیدر، تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی شهرستان سنندج به 136 مورد رسید.
وی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به 12 روستای دیگر این شهرستان در دست اجرا است، افزود: گازرسانی به 12 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و مطالعه و برنامه ریزی است و گازرسانی به 9 روستای دیگر نیز جزو برنامه های شرکت گاز است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان به آغاز عملیات اجرایی 9 طرح گازرسانی روستایی در شهرستان سنندج در دهه فجر امسال اشاره کرد و یادآور شد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این شهرستان اکنون 100 درصد بوده و در جمعیت روستایی نیز به 84 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۹۰۰ کیلومتر لوله گذاری گاز در کردستان اجرا شده که بیش از ۶ هزار کیلومتر آن روستایی است، اضافه کرد: در حال حاضر در مجموع شاخص نفوذ گاز طبیعی در جمعیت استان ۹۵،۶ درصد است و حدود یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت گاز هستند.
فعله گری از وجود یک هزار و 498 روستای بالای 20 خانوار در استان خبر داد و اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 99 تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 515 هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت گاز بهره مند بوده و 99،9 درصد جمعیت شهری و 87،5 درصد جمعیت روستایی به گازطبیعی متصل هستند.
شهرستان سنندج نیز در مجموع دارای 165 هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی است.
7355
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.