شاهرخ محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از دریافت گزارش همیاران طبیعت مبنی بر انبار زغال قاچاق در روستاهای اطراف، با هماهنگی با نیروی انتظامی، نیروهای حفاظت از منابع طبیعی این اداره به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: در بازرسی های انجام شده از این انبارها 12 کیسه زغال جمعا 318 کیلوگرم و پنج عدد تبر در 2 روستای گیلی کران و هانه شیخان از متخلفان کشف و ضبط شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان در خصوص دلایل قطع اشجار در این روستاها گفت: به دلیل عدم گاز رسانی به تعدادی از روستاهای اطراف، برخی از افراد برای تهیه ذغال و سوخت گرمایشی به قطع درختان جنگل های موجود روی آورده اند.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه مریوان به شهر انجمن ها شهرت دارد، امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر سازمان های مردم نهاد و همراهی و همدلی مردم از نابودی منابع طبیعی جلوگیری کنیم.
محمودی اظهار داشت: دادستان شهرستان مریوان همکاری و تعامل خوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری دارد که امید است با این تعامل بتوانیم نسبت به حفظ و احیای وضعیت جنگل های موجود پیش از پیش کوشا باشیم.
وی از استقرار ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان در گلوگاه گاران خبر داد و گفت: به منظور کشف زغال و چوب درختان جنگلی قاچاق نیروهای حفاظت از منابع طبیعی خودروهای عبوری را بازرسی می کنند.
وی افزود : مشارکت مردم و طبیعت دوستان در حفظ و حراست از منابع طبیعی امری ضروری است و هر نوع گزارشات تخریب، تصرف اراضی ملی و قطع درختان جنگلی را به شماره رایگان 1504 اعلام نمایند.
شهرستان مریوان با جمعیت 153 هزار نفری در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.