سردار علی آزادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای بهره گیری از توان نیروهای بومی با انتصاب 2 نفر در معاونت های انتظامی استان تعداد معاونان این فرماندهی که اهل این استان هستند به سه نفر رسید.
وی اضافه کرد: ثبت نام درجه داری انتظامی کردستان نیز برای اولین به صورت مستقل از نیروهای استانی آغاز شده و تا 18 بهمن ادامه دارد که علاقه مندان می توانند از طریق پایگاه اینترنتی پلیس ثبت نام کنند.
وی با اشاره به اینکه همکاران آموزش هایی دیده اند که با رافت و مهربانی با آحاد مردم تعامل کنند، گفت: در کلانتری ها و معاونت اجتماعی دوایر مددکاری اجتماعی و مشاوره اجتماعی برپاست تا به اطلاع رسانی و آموزش به مردم بپردازند.
وی یادآور شد: مراجعات و شکایات به این دوایر ارجاع داده می شود تا با استفاده از کارشناسان، مراجعه کنندگان را راهنمایی کنند که در نتیجه آن امسال 85 درصد پرونده ها در این دوایر در شهرستان سنندج و 91 درصد در استان به صلح و سازش منجر شده است.
فرمانده انتظامی کردستان اظهار داشت: پلیس با تمامی بخش ها بویژه مجامع آموزشی شامل مدارس، مجتمع های آموزشی و دانشگاه ها در استان و رسانه ها ارتباط برقرار می کند.
سردار آزادی با بیان اینکه افزایش تعامل و همکاری با دانشگاه ها از اهم اهداف این فرماندهی است یادآور شد: در راستای توجه به تحقیق و پژوهش جلساتی با دانشگاه ها برگزار شده و در حال بررسی پیشنهادها برای انعقاد تفاهم نامه ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه بنا داریم در مجامع مختلف جامعه حضور مستمر داشته باشیم اظهار داشت: نشستی با سازمان های مردم نهاد هم برگزار شده است و در این راستا از نظرات مردم استفاده می کنیم.

**بازارچه های مرزی به ارتقای امنیت کمک می کند
فرمانده انتظامی کردستان در رابطه با مشکلاتی که مرزنشینان با آن مواجه هستند گفت: معتقدیم مرزنشینان در جهت ارتقای امنیت می توانند بیشترین نقش را داشته باشند و در این راستا باید به ارتزاق آنان از سوی دستگاه های متولی توجه شود.
وی تاکید کرد: ایجاد بازارچه های مرزی به منظور رسیدگی به امور معیشتی مرزنشینان، در ارتقای سطح امنیت و پیشگیری از بیکاری مثمر ثمر است.
وی اضافه کرد: تعطیلی بازارچه ها موضوعی کشوری است و باید در هیات دولت پیگیری شود تا بازارچه های مصوب شده با هماهنگی اقلیم کردستان عراق فعال شود.

**کردستان از نظر وقوع سرقت ها کمترین میزان کشور را دارد
وی در رابطه با وقوع جرائم در کردستان گفت: میزان وقوع جرم سرقت های خُرد نسبت به سال قبل قدری افزایش داشته و به همین میزان هم دستگیری ها را رشد یافته است.
وی با بیان اینکه تنها سه استان از کردستان میزان سرقت کمتری دارند، اضافه کرد: وقوع سرقت های بزرگ در استان کاهش داشته ایم به طوری که در زمینه تعداد وقوع سرقت نسبت به کشور در میان استان های آخر قرارداریم.
وی با اشاره به اینکه کشور از نظر انتظامی به 34 استان تقسیم شده است و شرق و غرب تهران و کیش هم در بررسی ها استان محسوب می شوند اظهار داشت: آمار استان کردستان در زمینه سرقت منزل تنها از کیش بالاتر است.
وی در رابطه با جرائم خشن نیز گفت: چند مورد سرقت مسلحانه در کردستان روی داد که اکثرا کشف شده است و مورد اخیر که با استفاده از سلاح شکاری در یک قهوه خانه صورت گرفت نیز با استفاده از سرنخ هایی پیگیری می شود.
فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه در 2 ماه گذشته 2 فقره قتل داشته ایم اضافه کرد: در آبان ماه یک مورد سرقت مسلحانه در جاده مریوان صورت گرفت که چهار نفر در این رابطه به همراه سلاح های کلاشینکف و کلت دستگیر شدند.

** دشمنان همواره درصدد خرابکاری و اقدامات ایذایی هستند
سردار آزادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی وارد دهه پنجاه فعالیت خود می شود، گفت: دشمن به دنبال ایجاد انحراف در انقلاب و یا ساقط کردن نظام است اما در این چهل سال با حضور مردم در صحنه و مراسمات مختلف نتواسته به اهداف خود برسد.
وی یادآور شد: هرچقدر حضور مردم در عرصه ها بیشتر باشد دشمنان ناکامی بیشتری خواهند داشت و مردم با حضور فعالتر و پرشورتر همواره مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی می زنند.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.