به گزارش ایرنا، عملیات ساخت مجموعه گردشگری در روستای نوره با حضورمحمد کرمانی نژاد قائم مقام صندوق کارآفرینی امید و برخی از مسئولان استان کردستان آغاز شد.
سرمایه گذار این طرح گفت: این طرح گردشگری و تفریحی در زمینی به مساحت 41 هزار متر مربع ساخته می شود و با به بهره برداری رسیدن مرحله اول آن برای 28 تا 40 نفر اشتغالزایی می شود.
محمد احمدی اظهار داشت: در این مجموعه دریاچه مصنوعی، کاف شاپ، فوت کورت، سویت، آلاچیق و شهر بازی ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه اتمام فاز اول این طرح نیاز به 60 میلیارد ریال دارد اضافه کرد: تا کنون برای آن 35 میلیارد ریال خود هزینه شده که 20 میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تامین شده است.

** مجموعه کارگاهی آموزش کشتکار گلخانه خاکی در سروآباد افتتاح شد
کارگاه آموزشی کشتکار گلخانه خاکی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ملا محمد ذبیحی سروآباد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
این کارگاه آموزشی با صرف 800 میلیون ریال احداث شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در آئین افتتاح این کارگاه آموزشی گفت: آموزش های مهارتی با توانمندسازی نیروی انسانی و تربیت نیروی کار متخصص و کارآمد می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری را در توسعه منطقه ای ایفا کند.
سید جمیل احمدی حمایت های همه جانبه مسئولین استانی از آموزش های مهارتی را نقطه عطفی در شکوفایی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان اعلام و اضافه کرد: امروز که شاهد افتتاح کارگاه آموزش کشتکار گلخانه خاکی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ملا محمد ذبیحی سروآباد هستیم می توانیم درقالب این کارگاه آموزشی بیش از 15 حرفه را به مردم شهرستان سروآباد ارائه کنیم.

** پنج طرح عمرانی، کشاورزی و گردشگری در سروآباد افتتاح شد
پنج طرح عمرانی، کشاورزی و گردشگری با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال در چهارمین روز از دهه فجر در این شهرستان افتتاح شد.
فرماندار سروآباد در افتتاح این طرح ها گفت: گاز رسانی به روستای روآر، سه طرح عمران دهیاری روستاهای سرخه توت، ژریژه و دزوند علیا و ساختمان گردشگری اداره میراث فرهنگی در روستای ژریژه پروژه های افتتاح شده در روز چهارم است.
کوهسار دادور اظهار داشت: با بهره برداری از طرح گازرسانی به روستای روآر تعداد روستاهای گاز دار به 64 روستا و ضریب نفوذ گاز در روستاهای شهرستان نیز به 93 درصد رسید.
وی افزود: سه طرح عمران دهیاری روستاهای سرخه توت، ژریژه و دزوند علیا شامل دیوارچینی و سنگفرش با یک میلیارد ریال اعتبار هزینه و ساختمان گردشگری اداره میراث فرهنگی در روستای ژریژه نیز با یک میلیارد ریال اعتبار هزینه احداث شده است.

** نمایشگاه کتاب در بیجار گشایش یافت
نمایشگاهی متشکل از سه هزار عنوان کتاب به مناسبت دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل مجتمع امیر نظام گروسی بیجار گشایش یافت.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار درحاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: کتاب های منتشر شده ناشران برجسته کشوری در سال جاری برای بازدید علاقه مندان در این نمایشگاه عرضه می شود.
عباس محمد مرادیان اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار با هدف جذب و فعال سازی حضور ناشران و فعالان حوزه کتاب و تولید کنندگان محصولات فرهنگی اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده است.
وی افزود: بیش از 95 درصد کتاب های ارائه شده در این نمایشگاه چاپ سال 97 و بقیه مربوط به سال های 96 و 95 است که با هدف تامین نیازهای علاقه مندان این حوزه عرضه شده است.
وی گفت: این نمایشگاه به مدت یک ماه از 15 بهمن تا 15 اسفند در 2 نوبت صبح و بعد ظهر دایر بوده و علاقه مندان می توانند کتاب های خود را با 30 درصد تخفبف تهیه کنند.
7354 / 9943/ 6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.