سرکوت محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اکران فیلم های جشنواره فجر از 12 بهمن امسال در سنندج آغاز شده است، اظهار داشت: قرار بود در این استان 14 فیلم اکران شود که با رایزنی ها و مذاکرات انجام شده این تعداد به 16 فیلم افزایش یافت.
وی اضافه کرد: 11 فیلم در رده سنی بزرگسال و پنج فیلم حوزه کودک از 12 الی 18 بهمن در سینما فروردین سنندج اکران می شود.
وی به عناوین دو فیلم اضافه شده به لیست اکران فیلم های جشنواره فجر در استان اشاره کرد و افزود: فیلم 23 نفر به نویسندگی و کارگردانی مهدی جعفری و فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان هم در سینما فروردین سنندج اکران می شود.
مدیر اجرایی اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فجر درکردستان گفت: 11 فیلم گروه سنی بزرگسال طی 27 سانس و پنج فیلم حوزه کودک هم در پنج سانس اکران می شود.
محمدی اظهار داشت: سه هزار و 300 نفر از فیلم های بزرگسال و یک هزار و 300 نفر هم از فیلم های کودک این دوره از جشنواره فیلم فجر در سنندج دیدن کردند.
وی که خود یکی از فیلمسازان استان کردستان است، افزود: کیفیت فیلم های های این دوره از جشنواره فجر هم از لحاظ محتوایی و هم فُرمی نسبت به دوره های گذشته ارتقا پیدا کرده است.
مدیر اجرایی اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فجر درکردستان یادآورشد: نظرسنجی که از مخاطبان فیلم هایی که تاکنون اکران شده نشان می دهد امسال نسبت به سال گذشته رضایت بهتری از کیفیت صدا و تصویر فیلم ها و در کل اکران آنها دارند.
محمدی با اشاره به اینکه بلیط رایگان در اختیار تمامی فیلمسازان و انجمن های هنری و خبرنگاران استان قرار داده شده است، اظهار داشت: سیستم پخش فیلم دی سی پی در سینما فروردین سنندج راه اندازی شده و فیلم ها با کیفیت بالای تصویر و صدا به مخاطبان عرضه می شود.
جشنواره فیلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال 1361 تاکنون در کشوربرگزار می شود و از9 بهمن یازدهمین دوره آن آغاز شده است.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، 22 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، سه اثر در بخش پویانمایی، 10 فیلم در بخش نگاه نو، هفت فیلم کوتاه و پنج مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و 56 سالن سینما در مراکز استان‌ها تا22 بهمن ماه به استثنای روزهای 19 و 20 بهمن‌ماه وهم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، 22 بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.